چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۰۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

معرفی ۷ رقم جدید تجاری پرتقال و نارنگی در کشور

رییس موسسه تحقیقات مرکبات کشور از معرفی 7 رقم جدید مرکبات در سال های اخیر خبرداد.

مرتضی گل محمدی  اظهار کرد: با توجه به نیاز استان مازندران و سایر استان های مرکبات خیز کشور برنامه های اصلاحی پژوهشکده، معرفی ارقام و پایه های جدید مرکبات بوده و به این منظور برنامه اصلاح مرکبات که از چندین سال پیش شروع شده به تدریج ارقامی را به باغداران مرکبات معرفی کرده است.

وی درباره معرفی ارقام جدید در سال های اخیر گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۷ رقم جدید نارنگی به ارقام جدید تجاری قبلی مرکبات اضافه شده و در سال ۱۳۹۴ دو رقم نارنگی پیش رس و با کیفیت به نام های خرم و جهانگیر پس از سال ها تلاش محققان و کارهای تحقیقاتی معرفی شده است.

رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، ارقام جدید پرتقال و نارنگی را شامل پرتقال های نیوهال و اسپرینگ ناول و ارقام نارنگی انشو شامل اوکیدسو، سوجی یاما، کلوزلینا و نارنگی های کلمانتین شامل مارسیول و نولز نام برد.

وی افزود: علاوه بر برنامه های اصلاحی در پژوهشکده، واردات ارقام جدید و با کیفیت از کشورهای مهم تولید کننده مرکبات دنیا در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد و ۷ رقم پرتقال و نارنگی که طی سالهای قبل وارد پژوهشکده مرکبات شده است پس از مطالعات سازگاری و تشخیص مناسب بودن برای اقلیم شمال کشور جهت کاشت معرفی شده است. ویژگی‌های ممتاز ارقام شامل زودرس بودن خاصیت انباری بالا و کیفیت خوب میوه هاست./ ایسنا
(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها