چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۸۰۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پول گندم‌کاران پرداخت نشود از وزیر جهادکشاورزی سوال می کنم

نماینده مردم سپیدان در مجلس گفت: پرداخت نشدن پول گندم خریداری شده از گندم‌کاران از مصادیق بارز سوء مدیریت است که اگر تداوم یابد مجبور به طرح سوال از وزیرجهادکشاورزی خواهم بود.

سیدعلاءالدین خادم در تذکر شفاهی با سلام به سالار شهیدان، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی، گفت: قطب کشاورزی و تولیدی در ابعاد مختلف در استان فارس هستیم. سالانه بیش از 1000 تن محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس افزود: چشم مردم به خدمات زیرساختی، ترویجی و حمایتی دولتی بوده که متاسفانه در سال جاری شاهد بی‌توجهی‌ها به ویژه در بخش تامین منابع مالی برای خرید گندم، جو و سایر محصولات کشاورزی و همچنین پرداخت نشدن بیمه کشاورزی بوده‌اند. این مسئله موجب نارضایتی و نگرانی مردم شده است. با وجود تذکراتم به مسئولان مربوطه از جمله وزارت جهادکشاورزی اما تا این لحظه بخش عمده‌ای از مطالبات مردم پرداخت نشده است. این امر از مصادیق بارز سوء مدیریت و بازدارندگی جامعه از عرصه خدمت و تولید است. اگر در رفع این مشکل اقدام نشود مجبور به طرح سوال از وزیرجهادکشاورزی خواهم بود.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری حوزه انتخابیه‌اش، گفت: این شهرستان قطب گردشگری میراثی و طبیعی استان فارس است. جاده و راه یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین امنیت و سلامت گردشگران است. از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم موضوع را به صورت ویژه بررسی و اقدام کند.

وی ادامه داد: استان فارس قطب کشاورزی کشور است که در توسعه پایدار و نقش اساسی در موضوع خاص اشتغال را ایفا کرده است. اکنون به دلایلی از جمله سوء مدیریت در بهره‌وری و استفاده بهینه از آب دچار مشکل جدی است. با وجود توجهات و تاکیدات دولت، به این امر توجهی نشده است. شورای عالی آب نسبت به تقاضای مجمع نمایندگان استان فارس، استاندار و نماینده ولی فقیه استان توجه کرده و تصمیمات مناسبی برای رفع نگرانی مردم بگیرد./ ایسنا

(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها