چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۰۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
وزیر جهاد کشاورزی:

مذاکره کنندگان بازار ایران را به عنوان سرمایه نگاه نمی‌کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروزه ما باید به بازار به عنوان یک سرمایه و آورده نگاه کنیم و در مذاکرات اقتصادی و حتی سیاسی از آن بهره برداری نماییم ، که این امر کمتر مورد توجه واقع می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی،  محمود حجتی در اولین کنگره بین المللی و بیست و چهارمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که امروز سه شنبه در محل پژوهشگاه شیمی ایران برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت های بالقوه زیادی در صنعت غذایی کشور وجود دارد که باید شناسایی و زنجیره تولید تا مصرف غذا را کامل کند.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور و حرکت از کشاورزی معیشتی به صنعتی و مازاد تولید حاصل شده دراین بخش، توسعه صنعت غذایی بیش از گذشته ضروری شده و باید در این زمینه توجه و حمایت لازم انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی تکمیل فرایند زنجیره تولید تا مصرف غذا در کشور را ضروری خواند و اظهار داشت: تا زمانی که تمامی حلقه های صنعت تولید تا مصرف غذا در کشور اعم از تامین نهاده ها، ابزار و تجهیزات، تکنولوژی، مواد اولیه،تقاضا و ذائقه بازار مصرف و... با هم هماهنگ و در یک جهت و منافع ملی مشترک قرار نگیرند، موفقیتی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

حجتی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی و نیازهای صادراتی آن گفت: باید به دنبال تولید محصولاتی ایمن، سالم و استاندارد و مطابق با سفارش و مشخصات جهانی بوده تا امکان رقابت در بازار صادرات دنیا را داشته باشیم.

در مذاکرات سیاسی و اقتصادی به بازار ایران به عنوان سرمایه نگاه شود

وی افزود: امروزه ما باید به بازار به عنوان یک سرمایه و آورده نگاه کنیم و در مذاکرات اقتصادی و حتی سیاسی از آن بهره برداری نماییم ، که این امر کمتر مورد توجه واقع می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، کشور ایران را دارای ظرفیت های طبیعی گرانقدری دانست و گفت: برای مثال در زمینه گیاهان دارویی دارای قابلیت های بالا و ارزشمندی هستیم که به شناسایی، معرفی آن و استفاده موثر از آن بویژه در صنعت و تولید غذای سالم نیاز داریم.

تفکر صادراتی محصولات کشاورزی کشور اشتباه است

 در این کنگره مهرفرد قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع نیز طی سخنانی گفت: صنعت غذا امروزه اولویت اصلی تمامی کشورهای دنیاست و در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: هنر صنعت غذا آن است که با فرآوری و نگهداری مناسب، امکان مصرف تازه و با کیفیت محصولی که در یک ماه تولید و برداشت می شود را در طی یک سال فراهم کند.

مهرفرد،کاهش ضایعات کشاورزی از برداشت محصول تا مصرف را بسیار مهم خواند و گفت: با توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و بسته بندی مناسب می توان میزان بالای ضایعات را در مراحل مختلف برداشت، حمل و نقل و حتی مصرف کاهش داد.

وی افزود: توسعه صنعت غذایی کمک زیادی به رونق صادرات محصولات کشاورزی خواهد کرد و صادرات ما باید براساس سفارش و تقاضا و سلایق بازار جهانی باشد نه مازاد تولید که باید در این مسیر برنامه ریزی و حرکت کرد./ تسنیم
(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها