دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۸۰۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

احیای جوایز صادراتی نخستین گام برای حمایت از صادرات است

خزانه‌دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نخستین گام دولت در راستای حمایت از صادرات را احیای جوایز صادراتی صادرکنندگان دانست.

محمدحسین فنایی  با اشاره به برخی اقدامات برای توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: بخش خصوصی خواسته‌هایی را برای توسعه صادرات داشته که در برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه وزارتخانه به بخش خصوصی و در نظر قراردادن نقطه نظرات این بخش که در اقتصاد سهم موثری دارد، می‌تواند در ایجاد انگیزه تولیدکنندگان برای رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی کمک بسزایی کند.

خزانه‌دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه مشوق‌های متعددی می‌توان برای توسعه صادرات در نظر گرفت و از آن بهره‌ برد، اظهار داشت: توسعه صادرات نیاز به قوانین و مقررات خاصی دارد که بتوان با آن قوانین در رقابت با سایر کشورها نیز حرفی برای گفتن داشت.

وی بهترین راهکار برای استفاده از روش‌های قانونی را بهره‌مندی از قوانین و مقررات جهانی دانست و عنوان کرد: کاهش نرخ سود بانکی در پرداخت تسهیلات به تولید باید متناسب با میانگین جهانی باشد تا تولیدکننده بتواند در رقابت با سایر کشورها قیمت تمام‌شده کمتری داشته باشد.

فنایی با تاکید بر حمایت از تولید در راستای توسعه صادرات غیرنفتی بیان داشت: با در نظر گرفتن اعتبارات خاص و ردیف‌های بودجه در سال‌های آتی می‌توان در این زمینه نقش موثری ایفا کرد به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان با این روش‌ها تشویق خواهند شد.

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی بسیار زمان‌بر هستند و با اقدامات کوتاه‌مدت نتیجه مطلوبی نخواهند داشت، گفت: نباید این انتظار را داشت که در کوتاه مدت به ناگهان چند پله جلو رفت چراکه کشور در بحران‌های ناشی از تنش‌های سیاسی در رنج است و برای عبور از آن به زمان و برنامه نیاز است.

وی با بیان اینکه اقدامات نادرست و اظهار نظرهای بی‌مورد موجب آسیب‌های جدی به صادرات شد تصریح کرد: بسیاری از کشورها به واسطه تحریم‌هایی که بر کشور اعمال شد با بیشتر تولیدات ایران آشنایی ندارند که این مهم نقش موثری در حذف بازار و کاهش صادرات غیرنفتی داشته است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اعزام رایزنان اقتصادی متخصص به کشورهای مختلف را از جمله راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی برشمرد و عنوان کرد: گسترش بازار محصولات ایرانی و کمک به معرفی تولیدات داخل به واسطه رایزنان اقتصادی و تلاش اتاق‌های بازرگانی میسر خواهد شد./ فارس
(دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها