یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۸۰۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

بخش عمده نیاز کشور به برنج وارداتی تامین شده است

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بخش اعظم سهمیه وارداتی برنج در سال 95 از کشورهای هند، اروگوئه و آرژانتین وارد شده و برای واردات برنج از تایلند ابتدا باید سازمان غذا و دارو مزارع این کشور را تأیید کنند.

حسن عباسی معروفان  در پاسخ به اینکه با توجه به محدودیت واردات، اخیرا رئیس جمهور در سفر به تایلند قول مساعد برای واردات 700 هزار تن برنج از این کشور را داده است،‌ اظهار داشت: پیش‌شرط واردات محصولاتی همچون برنج از یک کشور بازدید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از مزارع تولید برنج آن، تائید سلامت و اجازه خرید آن هم به صورت مناقصه است.

وی گفت: فعلاً دستوری در این زمینه به ما نرسیده مضاف بر آنکه با توجه به محدودیت واردات برنج و تأمین بخش اعظمی از برنج مصرفی کشور تا نیمه سال میزان زیادی از سهمیه برنج وارداتی را وارد کرده‌ایم.

معاون شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به اینکه اکنون بیشترین برنج وارداتی از کدام کشورها انجام می‌شود، گفت: هند، اروگوئه و آرژانتین کشورهای هدف برای واردات برنج هستند، اما تایلند هم می‌تواند یکی از کشورهایی باشد که برای واردات برنج در لیست ما قرار گیرد. وی از جزئیات تفاهم با تایلندی‌ها برای واردات برنج اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش فارس،‌سالانه حدود 3میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود که دو سوم آن در داخل تولید و یک سوم آن یعنی رقم بین 800 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تن اجازه واردات می‌یابد و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به میزان تولید داخل مجوز واردات این محصول را صادر می‌کند و هر ساله در فصل برداشت برنج ایرانی واردات برنج خارجی ممنوع می‌شود./ فارس
(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها