یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۵
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۶۷۹۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خواندنی های

پرخاصیت ترین گیاهان دنیا درفنجان چای شما!

گیاه استویا (stevia) یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشورهای مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود. خوشبختانه کشت این گیاه چند سالی است که در مزارع شمال ایران نیز شروع شده است.

 انواع چای، از جمله چای سبز و دیگر نمونه های این گیاه جادویی آن قدر خاصیت درمانی و سلامتی دارند که به خودی خود دانشنامه ای از سلامتی و درمان و زیبایی در خود نهان دارند. حالا تصورش را بکنید که این معجون سلامتی با معجون تازه واردی شبیه خودش که به همان اندازه خاصیت دارد ترکیب شده و محصول انحصاری دیگری به بازار بیاید، چه معجونی خواهد بود!
این اتفاقی است که در قاموس چای استویانو روی داده و محصولات تولید شده ترکیبی از انواع چای و گیاه استویاست که ریشه در مزارع آمریکای لاتین دارد و یکی از پرخاصیت ترین گیاهان روی زمین است.
یکی از محصولات مرکب از چای و گیاه استویا ترکیبی از C.T.C   و یا به اصطلاح رایج آن «کله مورچه» با گیاه استویاست و محصول دیگر تشکیل شده از چای سبز  با گیاه استویاست. خاصیت های چای سبز به قدری زیاد است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد.
چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می آید. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد. نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. محصول جدید چای استویانو، ترکیبی از گیاه معجزه گر چای سبز با این گیاه جدید است.
چای برگاموت، یکی دیگر از محصولات ارائه شده به بازار است که تشکیل شده از چای سیاه سی تی سی، برگاموت، و گیاه استویاست. برگاموت هم یکی دیگر از گیاهانی است که درباره خواص آن به موارد متعددی از سوی پزشکان اشاره شده است. گل‌های آن شبیه نارنج سفید است. میوة آن به رنگ زرد و شبیه گلابی است و مزه اش کمی ترش است. این گیاه در جنوب ایتالیا و سیسیل کاشته می‌شود و میوة رسیده آن محرک نیروی جنسی است.
چای سبز نعناع که تشکیل شده از  نعناع، چای سبز و گیاه استویا یکی دیگر از محصولات ترکیبی فوق است. این گیاه در دامنه ها و ارتفاعات متوسط رویش دارد. بو و عطر بسیار نافذی دارد و در کرم هایی که برای پوست ساخته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد و اثرات درمانی بسیار زیادی دارد.
گیاه استویا(stevia) یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشورهای مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود. خوشبختانه کشت این گیاه چند سالی است که در مزارع شمال ایران نیز شروع شده است.
استویا یک گیاه با قدرت شیرین کنندگی بسیار بالاست که می‌تواند جایگزین مناسبی برای قندهای تصفیه شده باشد. این گیاه همیار لاغری است، فشار خون را کاهش می‌دهد، با دیابت و قند خون بالا مقابله می‌کند.
برگ‌های استویا حاوی موادی به نام استویوزید و ربودیوزید A می‌باشد. این ترکیبات شیرین کننده‌ طبیعی هستند. برای همین  برای لاغری بسیار مفیدند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در این گیاه کالری نداشته و حدود 300 برابر شیرین‌تر از قند ساکاروز هستند.
عصاره برگ‌های استویا شیرین کننده 100 در صد طبیعی است. گیاه استویا باعث بالا رفتن انسولین نمی‌شود.
برگ‌های استویا حاوی موادی به نام استویوزید هستند. نتایج پژوهش‌های متعددی که روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده ، نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند باعث افزایش قطر رگ‌ها شود. برای همین خون به راحتی در رگ‌ها جریان می‌یابد.
عصاره گیاه استویا حاوی ترکیبات بسیار شیرینی است که در عین حال باعث پوسیدگی دندان نمی‌شوند. علاوه بر این استویوزید موجود در این گیاه عملکردی مشابه با فلوراید  دارد و به طور چشمگیری از پیشرفت جرم‌های دندان پیشگیری می‌کند. از این روی گیاه استویا بهترین جایگزین برای قند به شمار می‌آید.
این گیاه برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند بسیار مفید است.  در بعضی از کشورها از عصاره استویا در ترکیبات محصولات آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌کنند.
گفتنی است این محصولات ذیل برندی به نامه «استویانوا» به بازار عرضه شده و محصولی از شرکت صنایع غذایی پادمیراست که با نام تجاری استویانو شناخته شده است.
(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها