یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۷۹۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قبول دارم محرم زمان خوبی برای توزیع برنج آمریکایی نبود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بابیان اینکه برنج‌های آمریکایی در زمان ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی به ایران وارد نشده است گفت: قبول دارم که ماه محرم زمان خوبی برای توزیع برنج آمریکایی در بازار مصرف نبود.

علی قنبری در خصوص توزیع برنج آمریکایی، برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در ماه محرم اظهار کرد: برنج‌های آمریکایی شرکت بازرگانی دولتی ایران، بیش از یک سال پیش و در زمانی که هنوز ممنوعیت برای واردات این محصولات اعلام‌ نشده بود، به کشور وارد شده است.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال های گذشته حتی در سال‌های تحریم نیز این محصول باکیفیت و ارزان‌قیمت را از آمریکا وارد می‌کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  برنج‌های خریداری‌شده از آمریکا توزیع نشده بود تا اینکه در ماه محرم توزیع شد.

قنبری در خصوص اینکه چرا این کالاهای آمریکایی در ایام محرم و برای تنظیم بازار این ایام توزیع شده و آیا در این خصوص کج‌سلیقگی صورت نگرفته است گفت: قبول داریم که زمان خوبی برای توزیع انتخاب‌ نشده است اما چون در استان ها احساس نیاز شده بود، این کالاها که قیمت و کیفیت مناسبی داشت، توزیع شد.

وی در واکنش به اعتراض امام‌جمعه سراب به توزیع برنج آمریکایی در بازار اظهار داشت: از توزیع برنج آمریکایی در بسیاری از استان‌ها استقبال به عمل آمد اما در برخی استان‌ها نیز به توزیع برنج آمریکایی اعتراض شد.

برنج های آمریکایی دوباره در بازار توزیع می‌شود

قنبری تصریح کرد:حدود 10 هزار تن برنج آمریکایی وارد شده است که بخشی از آن در ایام ماه محرم، در چند استان توزیع شد و بقیه آن باقی‌ مانده است که در ماه‌های آینده در بازار مصرف توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: این برنج کیفیت و قیمت مناسبی برای مصرف‌کننده دارد و با ذائقه ایرانی‌ها هماهنگ است. / تسنیم
(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها