یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۹۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
استاندار گیلان :

با رعایت استانداردهای جهانی به فکر صادرات صنایع غذایی و کشاورزی باشیم .

استاندار گیلان نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار را 9 و سه دهم درصد عنوان کرد وگفت : بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار 1395 به 12.2 درصد رسیده است.

 به گزارش فودنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، وی اظهار کرد: نرخ بیکاری استان از 15 و شش دهم درصد در سال 91 به 11 درصد متوسط کشوری در پایان سال 94 رسیده بود و  در فصل بهار امسال به زیر 10 درصد کاهش یافت.

استاندار گیلان نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار را 9 و سه دهم درصد عنوان کرد  وگفت : بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار 1395 به 12.2 درصد رسیده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه استاندارد می تواند، نقش موثری در اشتغالزایی و کاهش بیکاری داشته باشد، گفت: با رعایت استاندارد در محصولات فرصت عرضه آنها در بازارهای جهانی بوجود می اید.

وی  بیان کرد: پس از فروپاشی شوروی فرصتی را برای صادرات کالاهای مان به بازارهای جهانی داشتیم، اما به علت نبود استاندارد آ ن فرصت از دست رفت . سال گذشته نیز با وجود موفقیت هایی از جمله مجوز صادرات مرغ و حل مشکل صادرات لبنیات و سایر محصولات پروتئینی اما بهتر می توانستیم عمل کنیم.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد ضمن نظارت در حیطه وظایفشان واحدهای تولیدی را هدایت کنند که چگونه در این بازار با کسب استانداردهای جهانی  دوام بیاورند.

وی به میزبانی استانداری از  هیات ترکی  در صبح امروز اشاره و بیان کرد: امروز شرکت های خارجی  با فضای جدیدی که در کشور فراهم شده ورورد پیدامی کنند.

 استاندار گیلان تاکید کرد: امروز بسیاری از کشورها علاقمند به سرمایه گذاری در ایران از روش های مختلف هستند و وقتی ما می گوییم کشورها صف کشیده اند، دروغ نیست این اتفاق افتاده است و در چند ماه آینده در کشور و استان شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

دکتر نجفیبا تاکید بر اینکه همواره درهای بین المللی برای ما باز نیست،  تصریح کرد: ازدرخواست های اساسی مان اینست که از فرصتی که برای کشور و استان  فراهم شده نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه بهترین برندهای برنج را در گیلان داریم، افزود : یکی از محصولاتی که در بحث استاندارد بر آن تکیه داریم، برنج است که افزایش کمیت وکیفیت را توامان داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش کشاورزی گفت: استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی برای محصولاتی همچون برنج ، چای، زیتون ، مرکبات، کیوی، بادام زمینی ، زعفران و فندق استاندارد برنامه داشته باشند.

وی گفت: نظارت بایستی  پیشگیرانه وهدایت گرایانه برای بهبود امور باشد و در کنار آن مقتدرانه همراه با پاکدستی  باشد و درعن حال اگر تخلفی هم صورت می گیرد برخورد قانونی با آن انجام شود.

استاندار گفت: تلفیق علم و فناوری روز ، اندیشه های دانش بنیان در کنار بهره گیری از تجارب ارزشمند با وحدت رویه و هدف مشترک برای افزایش تولید و نظارت در استاندارد شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در استاندارد به بالا بردن کیفیت می اندیشیم، گفت: بیشترین تحولات در بحث استاندارد برای افزایش کیفیت غذا و تولید شکل گرفته اما در دهه های  اخیر با پیشرفت تکنولوژی در جهان بیشترین تعرض به محیط زیست شده است.

وی با اشاره به اینکه تخریب محیط زیست از معضلات ماست، گفت: باوجود تمامی زیبایی ها و آ ب و هوای مطلوب  گیلان که مردم را از سراسر کشور به این نقطه می کشاند، مردم منطقه سراوان  به علت عدم رعایت فنون بهداشتی و استاندارد  در دفع زباله در سالیان دراز گذشته از داشتن محیط  مطلوب محروم هستند.

 استاندار گیلان گفت: این اتفاق مربوط به یکی دو سال گذشته نیست اگرچه مدیران حوزه های شهری و روستایی باید برنامه داشته باشند و زمینه رفع این موضوع رافراهم کنند که شاهد این چنین موضوعات نباشیم.

 وی گفت: پس از 45 سال تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت در حال اجرایی شدن است که این نشاندهنده اهمیت دولت به مسئله محیط زیست است.

وی همچنین به آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود اشاره و بیان کرد: سال گذشته با وجود همه تمهیداتی که برای کشور با تلاش های دولت و وزارت خارجه فراهم شد به علت تحریم ها و کاهش بودجه نفت ، فقط 43 درصد از بودجه کشور تحقق پیدا کرد.

در پایان مراسم از کارآفرینان برتر در زمینه رعایت استاندارد و همچنین رسانه های فعال و مروج فرهنگ استاندارد تقدیر شد .

در این مراسم از فودنا نیز به عنوان رسانه مروج فرهنگ استاندارد توسط استاندار گیلان و همچنین روابط عمومی اداره کل استاندارد گیلان تقدیر شد .

(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها