یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۹۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران:

برای خانه صنعت، معدن وتجارت استان اهتمام ویژه ای قائل هستیم

جلسه مشترک هیئت مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت و روسای انجمنهای وابسته با محمد محمدپور رییس، یوسف نژاد معاون صنایع و معادن و بای لاشکی معاون طرح و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت صبح دیروز در سالن اجتماعات خانه برگزار شد.

اعضاء هیئت مدیره در این جلسه گفتند: متولی تشکلهای ما سازمان صنعت، معدن وتجارت  بوده و این سازمان واقعاً به خانه و انجمنهای تخصصی وابسته بعنوان بازوان توانمند نیاز دارد، اعضاء هیئت مدیره خانه افزودند؛ تنها چهار تشکل بزرگ کشور شامل اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت،  اتاق اصناف و اتاق تعاون هستند که امور بخش خصوصی را بطور جد دنبال و پیگیری می کنند در حوزه صنعت و معدن بیشترین شناخت و تجربه را تشکل خانه دارد که به وظایف خود بخوبی عمل می کند و برنامه ها را پیاده سازی می نماید، بنابراین لازم است ماموریتهای رسمی و مدیریت شده را درقالب قانون مدون برای خانه تعریف کرد.

آنان بیان کردند: انتظار ما این است که ارتباط اداری و سیستمی سازمان با خانه وانجمنها برقرار و توافقنامه فی مابین عملیاتی شود، همچنین سازمان، خانه و انجمنها را بعنوان مشاوران خود تلقی و از آنان بخوبی کمک بگیرد. اعضای هیئت مدیره و روسای انجمنهای تخصصی اظهار داشتند: با همه کمبودها، خانه و انجمنهای وابسته تلاشهای زیادی تاکنون داشتند.

آنان ابراز کردند: نگاه ما تخصصی است تا نقاط قوت، کم و کاستی را به سازمانها و نهادها منعکس کرده و هم افزایی ایجاد کنیم. خواسته ما این است که سازمانها منجمله سازمان صنعت، معدن وتجارت، مجموعه را به گونه ای سیستمی مدنظر داشته و در سیاستها و برنامه ها، طوری ما را تقویت کنند که جایگاه این تشکل حفظ و ارزشمند شده تا واحدهای صنعتی بیشتر به ما روی بیاورند البته همه این درخواستها از سردلسوزی و جهت کمک به پیشرفت و توسعه تولید و توفیق سازمان، شکوفایی و پیشرفت استان وکشور می باشد.

در ادامه  محمدپور رییس سازمان صمت طی سخنان مبسوطی ابتدا در مورد انتخابات این مجموعه اظهار داشت؛ اصرار داریم که انتخابات بشکل درست برگزار شود، اعضاء حضور حداکثری داشته باشند، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، در شهرهای استان جلساتی در این خصوص برگزار شود و سازمان با تمام توان از این تشکل وانجمنهای وابسته دفاع و در تقویت آنها با  اعتقاد راسخ، مساعی لازم  از جمله حضور در جلسات شهرستانها، جهت تبیین جایگاه خانه را خواهد داشت. وی از پیشنهاد تشکیل معاونت معدنی در سازمان خبر داد. وی تصریح کرد؛ برای خانه صنعت، معدن وتجارت استان اهتمام ویژه ای قائل هستیم.

شایان ذکر می باشد در این نشست مشترک مقرر شد موارد گواهی عضویت رسمی خانه بعنوان وثیقه و ضمانت مورد قبول محاکم قضایی توسط ریاست سازمان و از طریق دادگستری حسب سوابق مورد پیگیری و مورد تایید نهایی قرار گیرد همچنین معرفی خانه صنعت، معدن و تجارت به دستگاهها و ادارات نظیر اداره کل مالیاتی بعنوان معتمد سازمان، معرفی بیشتر خانه وانجمنها در سازمان صنعت، معدن و تجارت بطرق مختلف، هم افزایی بیشتر و تدوین و نیز پیشنهادات ارائه شده بابت لایحه قانونی برنامه ششم به مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها