شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۷۹۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خریدوفروش غیرقانونی "مجوز" واردات برنج تا کیلویی ۱۴۰۰تومان

درحالی هیئت دولت علی‌رغم ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مجوز واردات این محصول را به تعاونی‌های مرزنشین داده که خبر می‌رسد مجوز واردات این محصول توسط برخی دلالان تا کیلویی ۱۴۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

 بر اساس آمار گمرک ایران در ماههای ممنوعیت واردات برنج، صدها تن از این محصول وارد مرزهای کشور شده است. بنا به گفته مسئولان گمرکی این میزان واردات بنا بر مجوز هیئت دولت به تعاونی‌های مرزنشینی، انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم نیز در روزهای گذشته از مجوز هیئت دولت برای واردات برنج علی‌رغم ممنوعیت در نظر گرفته شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای واردات این کالای مصرفی خبر داده بود. گمرک ایران در گزارش اخیر خود از تجارت شش‌ماهه کشور ضمن تأیید واردات 2300 تن برنج به کشور در شهریورماه اعلام کرد: "میزان واردات برنج طی شهریورماه سال جاری به‌میزان 2300 تن و به‌ارزش 2 میلیون دلار بوده که واردات آن نیز بنا به مصوبه هیئت وزیران توسط شرکت تعاونی‌های مرزنشینان صورت گرفته است".

مجوز در نظر گرفته شده از سوی هیئت دولت تنها برای تعاونی‌های مرزنشین می‌باشد اما این مجوزها با قیمتهای متفاوت از سوی دلالان به فروش می‌رسد. قیمتهای در نظر گرفته شده برای این مجوزها حداکثر 1400 تومان است که با نزدیک شدن به پایان فصل ممنوعیت، این رنج قیمتی کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، علی‌رغم ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد ماه، اخباری  در خصوص وجود مقادیر زیادی از این محصول در گمرکات جنوب کشور منتشر شده بود. گفتنی است ممنوعیت واردات برنج از انتهای تیرماه به‌مدت 4ماه همزمان با فصل برداشت محصول داخلی ادامه دارد. در ماههای اخیر با بالا رفتن قیمت برنج داخلی، زمزمه‌هایی برای واردات این محصول از کشورهایی مثل تایلند و هند شنیده شده است.
(شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها