دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۷۹۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

کاهش 15 درصدی واردات روغن پالم در ٦ماهه اول امسال

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: واردات روغن پالم در ٦ماهه اول سال ٩٥ نسبت به سال گذشته،١٥ درصد کاهش داشته است.

 ایرج حریرچى قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشر شده از اظهارات ریاست جمهورى مبنى بر سالم بودن روغن پالم، بیان کرد: از مخلوط کردن سلامت مردم با سیاست گله دارم چراکه متن سخنرانى ریاست جمهورى با سالم خواندن روغن پالم فاصله زیادى دارد و دکتر روحانى ضمن اشاره به سلامتى مردم  مالزی و صادرات عظیم روغن پالم از این کشور، از اعزام هیاتى براى بررسى بیشتر این روغن به مالزى خبر داد.

وى تصریح کرد: روغن پالم یکى از روغن هاى خوراکى در پنج نوع است که برخى انواع آن از لحاظ مصرف، مطلوب و گران است. به طور عمده در اندونزى و مالزى تولید مى شود و مالزى بزرگترین تولید کننده و صادر کننده در این حوزه است. حدود ٣٤ درصد روغن هاى مصرفى جهان روغن پالم است که در برخى کشورها ٥ درصد و در برخى دیگر ٩٠ درصد گزارش شده است.

حریرچى با اشاره به مصرف ٥٠ درصدى ایران از روغن پالم در گذشته، عنوان کرد: روغن پالم نسبت به سایر روغن ها ارزان تر است و به علت داشتن اسیدهاى چرب اشباع، پایداری بالا، مقاوم در برابر حرارت و مقاومت مکانیکى ویژگى هاى مثبت و منفى دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: در سال ٩٣،٩٤ واردات روغن پالم، ٤٠٠ هزار تن بوده که این آمار در سال ٩١،٩٢ میزان ٧٥٠ هزار تن بوده است. در سال ٩٥ تعرفه گمرکى روغن پالم از ١٠ درصد به ٢٦ درصد افزایش داشته و میزان واردات آن در شش ماهه اول سال ٩٥ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ١٥ درصد کاهش داشته است. البته وزارت بهداشت از ابتدا موافق با حدف این روغن از بازار مصرفى نبوده است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها