دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
گزارش همایش روز جهانی غذا در ساری

معرفی برترین‌های صنعت، کارشناسان و خبرنگاران صنایع غذایی استان مازندران + اسامی

به گزارش فودنا، همایش روز جهانی غذا صبح یکشنبه 17 مهر در در سالن بانک ملی شهرستان ساری با حضور صنعتگران، کازشناسان و مسئولان در حالی برگزار شد که از برترین‌های صنعت، کارشناسان، کشاورزی، پخش و توزیع و خبرنگاران در حوزه صنایع غذایی تقدیر بعمل آمد.

به گزارش فودنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در همایش روز جهانی غذا در ساری گفت: سازمان خواروبار جهانی فائو با هدف دسترسی همه به غذا و ترویج امنیت غذایی برای مردم دنیا  16 اکتبر را روز جهانی غذا اعلام کرد تا غذا برای همه افراد به ویژه کسانی که نیاز دارند به راحتی فرهم شود.

دلاور حیدر پور افزود: تامین غذای سالم حق همه بشر در کره زمین است و هر ساله با تعیین شعاری تلاش دارد برای  تامین غذای سالم و ایجاد امنیت غذایی گام بردارند.

وی بیان داشت:صنایع پیشین ما ابزار و امکانات را برای کشاورزان فراهم می کند که تولید بهتر کیفیت را هم فراهم می کنن و در صنایع پسین خوددتولیدکنندگان هستند که در جهت  تبدیل فرآوری،بسته بندی،درجه بندی،توزیع و رساندن به دست مصرف کنندگان می باشد  که این دو صنایع زنجیره ای است تا امنیت غذایی محقق شود.
حیدرپور گفت: باید با برنامه ریزی درست مشکلات صنایع رفع تا تولید را افزایش داده  و کیفیت را ارتقاءدهیم تا ضایعات محصول را کاهش و محصول با هزینه کمتری به دست مصرف کننده برسد.

حیدرپور بیان داشت: 2هزارو 100واحد صنعتی در استان پروانه بهره برداری دارند که هزارو 600واحد از وزارت جهاد کشاورزی و حدود 500واحد پروانه اخذ و بهره برداری خود را از سازمان صنعت،معدن وتجارت دریافت کردند که 5هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این واحدهاست.

دکتر اسماعیل خاتمی مقدم

اسماعیل خاتمی مقدم، دبیر  انجمن صنایع غذایی مازندران:

صادرات نباید به گونه ای باشد که مواد غذایی از سفره مصرف کننده حذف شود / 42% واحدها در رنج سودآوری هستند و مابقی در نقطه سربسر یا زیان

دبیر صنایع غذایی مازندران نیز  گفت: بانک اطلاعاتی واحدهای صنایع غذایی در استان در زمینه‌های لبنیات، آرد،فرآوره آردی، نوشیدنی، روغن، فرآوری گوشتی، بسته بندی ،کشتارگاه و کنسرو ازطریق جهاد کشاورزی، موسسه استاندارد ، دامپزشکی  و حضور در کارخانجات به عنوان یک مبنای اطلاعاتی مد نظر قرار گرفته است.
خاتمی افزود: صادرات نباید  به گونه ای باشد که مواد غذایی را از سفره مصرف کنندگان حذف کنیم.
وی بیان داشت: یارانه ها باید صرف افزایش مصرف داخلی شود و اکنون 42 درصد واحدهای در رنج سودآوری هستند و مابقی نیز در نقطه سربسر و یا زیان قرار دارند و 17درصد واحدهادارای معوقات بانکی هستند.
انجمن صنایع غذایی به مدت 7سال است که شیر  500هزار دانش آموز را تامین می کند.
خاتمی بیان داشت: در بسیاری از فروشگاههای اجناس خارجی وجود دارد که هیچ برخوردی با آنان نمی شود.

وی گفت: 10هزار میلیارد تومان ارزش کل محصولات غذایی تولید شده دراستان است که تولید روغن و لبنیات بیشترین تولید را دارند و بیشترین واحدها در آمل و ساری فعالیت می کنند.



حسن مکرمی، رئیس اداره غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بهترین شیوه در سلامت داشتن تعادل وتنوع در استفاده مواد غذایی است

رئیس اداره غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش روز جهانی غذا در سالن بانک ملی گفت: مواد غذایی از نیازهای اصلی و اساسی انسان است که نباید از این طریق آسیبی به سلامت وارد کند که بهترین شیوه در سلامت داشتن تعادل وتنوع در استفاده مواد غذایی است.

حسن مکرمی افزود: تولیدکنندگان باید در زمینه تولید محصولات خود استانداردها را رعایت کنندو شاخصه های سلامت را رعایت کنند.

وی بیان داشت: بیشترین عامل مرگ و میر در کشور و استان بیماری های قلبی عروقی است که تولیدکنندگان باید میزان کالری و میزان نمک،شکر و چربی را  در محصولات تولیدی خود کاهش دهند.

مکرمی با بیان اینکه نشان یا سیب ایمنی برای محصولات الزامی است تصریح کرد: نشان ایمنی یکی آیتم های انتخاب محصول توسط مصرف کنندگان است اما متاسفانه مازندران با داشتن بیشترین تولیدکنندگان استقبال کمی در زمینه اخذ ایمنی می شود.

رئیس اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:دربحث  برنج نیز از سال گذشته برنج استان دارای شناسنامه شدند که تا کنون 93کارگاه در استان در این امر پیش قدم هستند.

وی گفت: در زمینه مرکبات نیز مرکبات استان جایگاه مهمی در کشور دارد که سورتینگ ها باید مسئول فنی داشته باشند تا از واکس غیر مجاز در سورتینگ ها جلوگیری شود تا با همکاری دانشگاه و صنایع غذا و دارو بتوانیم ایمنی و سلامت  تولیدات و محصولات را افزایش دهیم.


معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران


معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران: 

پارک حلقه واسط دانشگاه و صنعت است / صنایع و واحدها با عضویت در پارک می توانند از معافیت مالیاتی،عوارضی و معافیت قراردادها بهره مند شوند

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز گفت: پارک حلقه واسط دانشگاه و صنعت است که وظیفه کاهش هزینه ها و بروکراسی اداری،توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان و آمادگی برای ورود به بازارهای ملی و جهانی را دارد.

معتمدزادگان افزود: صنایع و واحدها با عضویت در پارک می توانند از معافیت مالیاتی،عوارضی و معافیت قراردادها بهره مند شده و قیمت تمام شده محصول را کاهش دهند.

وی بیان داشت: واحدهای  عضو پارک می توانند از تسهیلات کم بهره برخوردار شده و با حمایت دولت و قانون از شرکتهای دانش بنیان می توانند به بازارهای جهانی معرفی شوند.

رئیس پارک علم و فتاوری مازندران گفت:75 شرکت در استان با تولید 120محصول تایید صلاحیت پارک علم و فناوری است.



در انتها از برترین های صنایع غذایی، کازشناسان برتر، بخش کشاورزی منتخب و پخش کنندگان برتر  تقدیر به عمل آمد

در اقدامی تازه امسال از پایگاه خبری و خبرنگاران برتر صنایع غذایی نیز تقدیر شد که فودنا در این مراسم به عنوان رسانه برتر صنایع غذایی معرفی شد

برترین های روز جهانی غذا در مازندران 1

برترین های روز جهانی غذا در مازندران 2

برترین های روز جهانی غذا در مازندران 3

برترین های روز جهانی غذا در مازندران 4


فودنا - علی اکبر علیان نژادی

(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها