یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۶
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۷۹۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

ثبات قیمت روغن و فراوانی عرضه برای ماه محرم

روغن یکی از محصولات استراتژیک و پرمصرفی است که به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی تقاضا برای مصرف آن در ماه محرم افزایش می‌یابد، اما بازار این محصول در این روزها در آرامش است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

داریوش محمودی  اظهار کرد: ماهانه ۱۲۰ هزار تن انواع روغن نباتی در کشور مصرف می‌شود که در ماه‌های پر تقاضا مانند ماه محرم نهایتا به حدود ۱۵۰ هزار تن می‌رسد لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارخانه‌های تولیدکننده، عرضه خود را به صورت مستمر ادامه می‌دهند و در ایامی مانند ماه محرم نیز از موجودی خود برای افزایش عرضه استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که هیچ‌گونه کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد، تصریح کرد: روغن نباتی یکی از محصولاتی است که بالغ بر ۹۰ درصد آن وارداتی است و باید از طریق خرید از کشورهای دیگر تامین شود؛ بنابراین برنامه‌ریزی برای تامین آن وابسته به فصل برداشت و از ماه‌ها قبل برای تامین ماه محرم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی تاکید کرد: کارخانه‌های تولیدکننده روغن نباتی به هر اندازه‌ای که لازم باشد، آمادگی عرضه محصول‌شان را دارند و قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از سوی آنها رعایت می‌شود. اما اگر دلالان و برخی بنکداران اقدام به گران‌فروشی می‌کنند دستگاه‌های نظارتی باید با آنها برخورد کنند.

محمودی افزود: البته در انجمن صنفی روغن‌نباتی نیز به‌طور مستمر جلسات متعددی بین تولیدکنندگان برگزار می‌شود تا نظم‌بخشی در بازار روغن‌نباتی کماکان حفظ شود و هیچ کسی با روش‌ها و راه‌های گوناگون نتواند اقدام به تخلف کند که البته تاکنون نیز تخلفی در این زمینه گزارش نشده است.

وی با اشاره به این‌که وظیفه انجمن پاسخ‌گویی به مردم است، ادامه داد: هم‌اکنون جو در بازار روغن نباتی متناسب با شرایط موجود آرام و مطلوب است و با وضعیت کنونی ممکن است که ارزانفروشی اتفاق بیفتد، اما گران‌فروشی امکان‌پذیر نیست./ ایسنا
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها