یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۷۹۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نهمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی در البرز برگزار می‌شود

دبیرستاد اجرایی «نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» گفت:در این نمایشگاه بسته مورد نیاز کشاورزان از قبیل بذر و کود و بهره گیری از آبیاری تحت فشار متناسب با نوع گیاه و توپوگرافی زمین، دنباله بندها و ماشین‌های کارنده و برداشت کننده ارائه می‌شود.

منصور انصاری با اشاره به نهمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی در هفته پایانی مهر ماه اظهار کرد: نمایشگاهای بین المللی امروزه به سمت تخصصی شدن در حال حرکت هستند و بخش کشاورزی از سازماندهی به صورت گروه کالایی به سمت مخاطب و نوع و رشته فعالیت، می رود.

وی افزود: نمایشگاه های غیر تخصصی علاوه بر اتلاف منابع، راندمان و بازدهی کمتری از منظر تامین منافع کشاورزان و بازدیدکننده فراهم می آورند.

دبیرستاد اجرایی «نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی» ادامه داد:  در بخش کشاورزی نمایشگاه‌های متعددی در کشور با عناوین دام و طیور، شیلات و آبزیان، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، گل و گیاه، آب و آبیاری و آبرسانی و حتی مواد غذایی و لبنی در یک زمان و مکان مجوز فعالیت می گیرند، اما باید در نظر داشت مخاطبان این نمایشگاه ها تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: از گذشته نمایشگاه زیر ساخت‌های کشاورزی در زیر بخش های کاشت، داشت و برداشت فعالیت می‌کند و به موضوع افزایش افزایش بهره وری در بخش کشاورزی توجه دارد.

انصاری ادامه داد: کشاورز موفق، نیازمند  بذرو  کود مناسب و بهره گیری از آبیاری تحت فشار متناسب با نوع گیاه و توپوگرافی زمین، دنباله بندها و ماشین های کارنده و برداشت کننده است که در این نمایشگاه بسته ای کامل برای فرایند تولید ارائه شده است.

وی گفت: از کشاورزان نمونه و پیشرو و کارشناسان مرتبط در سراسر کشور برای بازدید از این نمایشگاه، دعوت شده است و طیف وسیعی از تجهیزات شیوه های مختلف آبیاری وجود دارد، اما امسال کشت نشاء و بافت، نشاء نوع جدیدی از پنبه با بازدهی بیشتر، کودهای کد گذاری شده جزء ویژگی این نمایشگاه است.

بنابراین گزارش نهمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی با شعار «افزایش تولید محصولات کشاورزی با کمترین میزان مصرف آب و حفظ محیط زیست»، 27 تا 30 مهرماه جاری از ساعت 10 صبح تا 15 بعد از ظهر در استان البرز برگزار می‌شود.
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها