یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۹۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سازمان حمایت باید با گران‌فروشان دام برخورد کند

درپی افزایش قیمت دام زنده سبک در در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت کشاورزی اعلام کرد که عرضه دام زنده در سطح شهر ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید با گران‌فروشی دام زنده و عاملان آن که دلالان و چوبداران هستند، برخورد کنند.

محمدرضا ملاصالحی اظهار کرد: عرضه دام زنده علی‌رغم افزایش تقاضا با کمبود مواجه نیست و اگر افزایش قیمتی در این زمینه به وجود می‌آید، پس از عرضه آن از دامداری است که نشان می‌دهد دلالان و چوبداران یا واسطه‌های متعدد عامل گران‌فروشی گوسفند هستند که به وزارت جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد.

وی با بیان این‌که ۲۶ درصد دام زنده سبک از سوی عشایر تولید و عرضه می‌شود، افزود: تشکل‌های بخش خصوصی و سازمان امور عشایر باید نسبت به عرضه هر چه بیشتر دام زنده از سوی جوامع عشایری تلاش کنند تا قیمت‌ها متعادل شود. اما آنچه مسلم است این‌که قیمت دام زنده در دامداری و کشتارگاه نسبتا معادل و منطقی است، چرا که براساس آمارهای موجود هر کیلوگرم دام زنده در کشتارگاه‌ها نهایتا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در اساس قانون سازوکار برخورد با گران‌فروشان اعم از چوبدار، دلال یا قصاب به گونه‌ای است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید به این مساله ورود پیدا کند و ابزار قانونی در این راستا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست.

طبق تاکید وی، با قیمت‌های کنونی و بهایی که بابت فروش دام زنده نصیب دامدار می‌شود هر کیلوگرم لاشه گوسفندی نهایتا باید ۳۰ هزار تومان در بازار فروخته شود و اگر غیر از این باشد اجحاف به مصرف‌کنندگان است و وزارت جهاد کشاورزی به این مساله اعتراض دارد./ ایسنا
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها