یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۷۹۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

شیوه‌نامه صادرات کالاهای مکشوفه قاچاق تهیه می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: کالاهای مکشوفه قاچاق از ارز مملکت هزینه شده و باید در جهت بازگرداندن آن به بیت‌المال تلاش کرد، لذا در این راستا اتاق بازرگانی شیراز اقدام به تهیه و تدوین شیوه‌نامه صادرات کالاهای تملیکی می‌کند.

امین دلیری معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در شیراز با جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز دیدار کرد.

در این جلسه جمال رزاقی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی افزود: بهترین روش مبارزه با پدیده شوم قاچاق را حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی دانست.

وی افزود: ضرورت ارتقا سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی از مهمترین ارکان ارتقای رقابت‌پذیری کالای ایرانی در مقابل قاچاق است.

رازقی با اشاره بر ضرورت انهدام کالاهای قاچاق سلامت محور بر ضرورت حفظ اموال بیت‌المال تأکید کرد و گفت: زمانی که کالاهای سرمایه‌ای مکشوفه قاچاق پس از طی مراحل قضایی در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد، در حقیقت بیت‌المال  محاسبه شده و بنا بر این حفظ و حراست و تلاش در جهت استفاده مطلوب را بسیار با اهمیت خواند.

وی با اعلام اینکه اتاق بازرگانی شیراز برای تهیه طرح صادرات و تدوین شیوه نامه صادرات کالاهای تملیکی اقدام می‌کند، گفت: کالاهای مکشوفه قاچاق از ارز مملکت هزینه شده و باید در جهت بازگرداندن ارز مملکت به بیت‌المال تلاش کرد.

وی گفت: در صورت فراهم شدن امکان صادرات مجدد کالاهای سرمایه‌ای تملیکی، تجار و بازرگانان کشور همه تلاش خود را برای ارز آوری و صادرات کالاهای مذکور به کار خواهند بست.

در این دیدار دلیری مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بر جنبه‌های زیان بار قاچاق و مشکلات فراوانی که برای اقتصاد کشور به ویژه تولید دارد، گفت: طرح ساماندهی و شناسنامه دار کردن انبارهای کشور در حال حاضر در دو استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی فعالیت‌های تجاری و حمایت از تجارت قانونی، موافقت خود را برای تهیه مطالعه مشترک شیوه‌نامه و طرح صادرات کالاهای مکشوفه قاچاق اعلام کرد.
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها