جمعه / ۱۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۷۸۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کمبود دام، از شایعه تا واقعیت!

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کمبود دام در میادین می گوید و معاون وزیر جهاد کشاورزی از وجود بیش از 60میلیون رأس دام سبک صحبت به میان می‌آورد.

حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به اینکه در کشور با کمبود دام روبرو نیستیم، اظهار داشت: به لحاظ جمعیت دامی بیش از 60 میلیون رأس دام سبک وجود دارد.

وی در خصوص دلایل نوسانات قیمت گوشت در بازار گفت: افزایش تقاضا در ایام محرم تأخیر برگشت عشایر به سبب شرایط آب و هوایی مناسب این نوسانات قیمت را رقم زده است.

رکنی بیان کرد: برای ایام محرم گوشت مرغ و قرمز ذخیره شده و در صورت نیاز از سوی شرکت پشتیبانی توزیع خواهد شد.


 بی‌توجهی مسئولان گوشت را گران کرد

همچنین علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی   گفت: در حال حاضر شقه بدون دنبه گوسفندی 33 الی 34 هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب 10 الی 12 درصد سود معادل 38 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه دام زنده کیلویی 15 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد، افزود: دام زنده به صورت تکی کیلویی 16 هزار تومان با مشقت در بازار پیدا می‌شود و نرخ 15 هزار تومان برای فروش دام به صورت عمده است.

ملکی ادامه داد: بر اساس تجربیات از سه ماه گذشته هشدارهای لازم به مسئولان در خصوص کمبود دام و رسیدگی به وضع موجود داده شده بود اما مسئولان مربوطه به این امر توجه چندانی نداشتند.

وی در خصوص دلایل نوسانات قیمت در بازار گفت: ذبح بی‌رویه دام‌های مولد با وزن پایین، صادرات ، قاچاق دام و همچنین بیماری تب برفکی مزید بر علت شد تا در ایام محرم و صفر با کمبود دام و به تبع گرانی گوشت مواجه شویم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: با توزیع گوشت‌های وارداتی از کشور گرجستان و ارمنستان امید است تا نوسانات قیمت فروکش کند./ باشگاه خبرنگاران جوان
(جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها