جمعه / ۱۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۸۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
نماینده ویژه استاندار :

تلاش مناسب گیلان در زمینه حمایت از بخش تولید در سطح کشور

اصغریان نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید، از رتبه دوم گیلان در تعداد تسهیلات پرداختی و رتبه چهارم استان از نظر میزان ریالی تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

محمدحسین اصغریان گفت: با همت استاندار محترم گیلان و مسئولان دستگاه هاي اجرایی و مدیران بانکی تلاش گسترده ای در زمینه حمایت از بخش تولید در استان در حال انجام است.

به گزارش فودنا ،  وی در ادامه با اشاره به آسیب های موجود در بخش نظارت در بخش فعالیت های معدنی گفت: هم اکنون براساس آیین نامه های موجود، مسئولان فنی معادن به صورت مستقیم از بهره برداران معدنی حقوق دریافت می کنند که فعالیت این بخش را با مشکلاتی مواجه می نماید. وی با تصریح بر پیگیری و درخواست سازمان های نظارتی برای تقویت بخش نظارت بر فعالیت های معدنی، افزود: براساس مصوبه کارگروه رفع موانع تولید، از این پس نظام مهندسی معدن متولی دریافت حقوق مسئولان فنی از بهره برداران و پرداخت مستقیم آن به مسئولان فنی است تا به این شیوه مسئولان فنی بتوانند مستقل تر و در شرایط امن و قانونمندتری فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و دبیر کارگروه رفع موانع تولید در ادامه این جلسه با اشاره به ثبت 3584 مورد تقاضا در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات مختص به صنایع کوچک و متوسط گفت: از این میزان 917 مورد تقاضا مربوط به بخش صنعت و معدن و 2 هزار و 667 مورد تقاضا مربوط به جهادکشاورزی بوده است.

علی منتظری همچنین با اشاره به مصوبات حمایتی در قالب قانون رفع موانع تولید در گیلان گفت: تاکنون 707 مورد مصوبه در راستای حمایت از تولید و صنعت صادر شده است که بیش از 40 درصد آنا به طور قطعی اجرایی شده است.

در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید و رونق صنایع کوچک و متوسط، مشکلات ده واحد تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی بررسی و مصوبات لازم برای حل آنها صادر شد.

(جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها