یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۸
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۷۷۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

جدال مسولان بر سر میزان تولید زیتون

مجری طرح زیتون در حالی به افزایش تولید این محصول معتقد است که عضو شورای ملی زیتون از کاهش 40درصدی تولید آن خبر داده است.

محمد رمضانی ملک رودی مجری طرح زیتون و مشاور وزیر جهاد کشاورزی ، در خصوص وضعیت تولید زیتون اظهار داشت: امسال به علت گرمای بیش از حد هوا نسبت به سال گذشته، تولید زیتون به غیر از استان زنجان درسایر استان ها اختلاف معناداری نداشته است.

وی با اشاره به برآورد تولید زیتون در سال جاری گفت: برآورد کارشناسان طی بازدید از باغات تولید حدود 105 الی 110 هزارتن زیتون است که نسبت به سال گذشته افزایش 10 تا 15 تنی را شاهد هستیم.

ملک رودی در باره خسارت آفت مگس زیتون به باغات نیز گفت: با شیوع آفت مگس زیتون در باغات، سازمان حفظ نباتات در سه استان قزوین، گلستان و زنجان با تجهیزاتی که دراختیار داشت اقدام به سمپاشی باغات نمود که درنهایت این امر کاهش جمعیت مگس را به بار آورد.

به گفته وی آفت مگس زیتون تنها به باغات استان گلستان خسارت وارد کرد.

مجری طرح زیتون در خصوص برنامه توسعه ارقام پر محصول روغنی نیز تصریح کرد: 70 درصد زیتون تولیدی کنسروی و مابقی روغنی است از این رو انتظار می رود دولت با تخصیص مشوق های لازم کشاورزان را به تولید زیتون روغنی ترغیب نماید.

تولید زیتون 50 درصد کاهش می یابد

نادر جلالت عضو هئیت مدیره شورای زیتون در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تولید زیتون به سبب سرمای شدید و کمبود آب در برخی استان ها  در مقایسه با سال گذشته 40 الی 50 درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به اتمام فصل برداشت زیتون در اواخر مهر ماه باید منتظر اعلام نتایج آمارتولید از سوی وزارت جهاد کشاورزی ماند.

این عضو هئیت مدیره شورای ملی زیتون در پاسخ به این سوال که آفت مگس زیتون در کاهش تولید اثر گذار بوده یا خیر؟ بیان کرد: آفت مگس زیتون در برخی مناطق گیلان و رودبار مشاهده شد که با مدیریت باغات از سوی وزارت جهاد و باغداران درکاهش میزان تولید اثر گذار نبود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها