شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۷۷۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قد کشیدن قیمت برنج در پی برخورد با قاچاق/ نظارت بر بازار مواد غذایی در محرم

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به این‌که در آستانه ماه محرم قرار داریم و مصرف مواد غذایی افزایش می‌یابد، بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه این سازمان در سطح بازار بر مواد غذایی متمرکز شده است.

ابوالقاسم کوره‌چینی در خصوص کنترل بازار در ایام محرم اظهار کرد: در آستانه ماه محرم با توجه به افزایش مصرف مواد غذایی نظیر برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن و شکر عمده بازرسی‌های سازمان صنعت و معدن بر بخش مواد غذایی در سطح بازار متمرکز شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف مواد غذایی به علت نذورات مردم و استفاده هیات‌های عزاداری افزود: از طریق گشت‌های مشترک سازمان صنعت، تعزیرات و نیروی انتظامی به صورت مستمر بر سطح بازارهای استان نظارت می‌شود تا مردم در ماه محرم برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با دچار مشکل نشوند.

کوره‌چینی خاطرنشان کرد: به سازمان جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم که پیگیر اخذ سهمیه برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ و شکر برای ماه محرم باشد و با توجه به این‌که فردا اولین روز ماه محرم است فرصت بسیار اندکی برای اخذ این سهمیه‌ها وجود دارد و ان‌شاءالله در جلسه ستاد تنظیم بازار که فردا برگزار خواهد شد برای این موضوع راهکاری اندیشیده می‌شود.

وی عنوان کرد: ظاهراً وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد 30 هزار تن برنج را در روزهای آتی در سراسر کشور توزیع کند و بهتر است سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیگیر باشد تا از این رقم سهمیه مناسبی به استان اختصاص یابد زیرا فرصت بسیار اندکی مانده و باید هر چه سریعتر اقدام کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج بیان کرد: متأسفانه برخی از اقلام برنج ایرانی در روزهای اخیر تا سقف 50 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت برنج وارداتی نیز تا حدودی افزایش یافت و در مجموع برخورد و جلوگیری از قاچاق برنج به کشور و افزایش قیمت برنج داخلی از مهمترین دلایل افزایش اخیر قیمت برنج در کشور هستند.

کوره‌چینی افزود: البته سالانه در ماه‌های رمضان و محرم به علت افزایش مصرف مواد غذایی به دنبال نذورات مردمی، شاهد جهش در قیمت‌ها هستیم اما این جهش قیمت‌ها در مورد برنج در سال جاری به علت جلوگیری از قاچاق برنج به کشور و افزایش قیمت برنج داخلی، قدری بیشتر بود.

وی با تأکید بر این‌که طبق قانون، وزارت جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و شرکت‌های بزرگ که متقاضی شکر هستند، می‌توانند درخواست خود را به صورت کتبی به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تحویل دهند تا این سازمان آن‌ها را به کشت و صنعت‌های نیشکر معرفی کند./ ایسنا
(شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها