شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۷۷۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

طرح افزایش ۵ برابری تولید کلزا در سال ۹۶

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه تولید کلزا در سال آینده افزایش ۴۰۰ درصدی در کشور خواهد داشت گفت: برای تحقق این امر امکانات و تسهیلات مختلفی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 علیرضا مهاجر اظهار کرد: تولید کلزای کشور در سال جاری 35 درصد افزایش‌یافته است اما این رقم در سال آینده با رشد 400 درصد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با امکاناتی که برای کشت کلزا در کشور محیا شده،  افزایش تولید 400 درصدی دست‌یافتنی است افزود: این امکانات شامل بیمه رایگان، وام با بهره کم، آموزش کشاورزان، بذر مناسب، خرید خوب و پرداخت به‌موقع پول کشاورزان این امر محقق می‌شود.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید امسال کلزا با در نظر گرفتن بذر مصرفی 70 هزار تن بود که این رقم در سال آینده از  300 هزار تن بیشتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مقصود ما از افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور رسیدن فوری به خودکفایی نیست، بلکه به دنبال تأمین 70 درصدی نیاز کشور در داخل هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: واردات دانه‌های روغنی در سال جاری حدود 94 درصد است که این رقم در سال آینده به زیر 90 درصد از نیاز داخلی خواهید رسید و امیدواریم که در یک برنامه 10 ساله وابستگی کشور به واردات دانه‌های روغنی به کمتر از 30 درصد برسد.

مهاجر گفت: تسهیلاتی که برای کاشت کلزا در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد شامل وام 12 درصدی خرید دستگاه‌های کارنده و کاشت محصول است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این کارنده‌ها دست دستگاه "ردیف کاشت" ریز دانه‌ها است که در گذشته در کشور مورد استفاده نمی‌گرفت اما اکنون به‌وسیله متخصصان داخلی تولیدشده و در اختیار زارعان قرار می‌گیرد.

وی افزود:دولت 50 درصد هزینه خرید این دستگاه‌ها را برای کشاورزان متقبل می‌شود و  مبلغ مابقی دستگاه به‌صورت وام 12 درصدی از آنها اخذ خواهد شد.

مهاجر گفت:در این طرح درصورتی‌که کشاورزان خسارتی از تولید خود ببیند دولت هزینه‌های آنها را جبران می‌کند./ تسنیم
(شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها