شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۷۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حمایت ۳۰۰۰ کشاورز از تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس در ممنوعیت تراریخته + سند

رد موضوع محصولات دستکاری شده ژنتیک (تراریخته) در کمیسیون تخصصی مجلس، موجی از حمایتهای دانشمندان، نخبگان و کشاورزان را در پی داشته است. در یکی از این موارد بیش از ۳۰۰۰ کشاورز با امضاء طوماری، از این تصمیم مجلس حمایت کردند.

کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیونهای تخصصی هرگونه کشت، واردات و مصرف محصولات تراریخته را در زمان پنج ساله این برنامه ممنوع کرد. اخیراً نامه بیش از سه هزار کشاورز، در تأیید نظر کمیسیون به این کمیسیون واصل شد. در این نامه آمده است:

ریاست کمیسیون محترم کشاورزی

جناب آقای دکتر شاعری

با سلام

احتراماً به استحضار حضرتعالی و سایر نمایندگان محترم می‌رساند، کشاورزان پاسداران واقعی امنیت غذایی کشور بوده و تأمین غذای ایمن تضمین کننده سلامت ایرانیان مسلمان است. متأسفانه علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری بر «تولید محصولات کشاورزی سالم وارگانیک» در ابلاغیه سیاستهای کلی محیط زیست، این موضوع در برنامه ششم توسعه کشور مغفول مانده است.

حال که با هوشیاری اعضاء محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تولید محصولات سالم و ارگانیک جایگزین تولید محصولات مخاطره‌آمیز تراریخته شده است، ما کشاورزان حمایت خود را از این تصمیم مدبرانه در اولویت‌دهی به توسعه کشاورزی سالم و ارگانیک در برنامه ششم و عمل به منویات مقام معظم رهبری اعلام می‌نماییم.

تسنیم

(شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها