جمعه / ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۷۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی کاهش می یابد؟

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اثر بخشی بخش کشاورزی در رشداقتصادی لازم است که افزایش تسهیلات و کاهش نرخ سود بانکی درحد توان دولت اعمال شود.

عبدالمهدی بخشنده  معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی  در خصوص نرخ تسهیلات بخش کشاورزی اظهار داشت: چندی پیش در جلسه شورای پول واعتبار نرخ تسهیلات بخش کشاورزی به 15 درصد کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به ویژگی های تولید در بخش کشاورزی، کشاورزان و تولیدکنندگان انتظار دارند  که این نرخ باز هم کاهش یابد.

بخشنده با اشاره به کمک دولت در افزایش سرمایه بانک کشاورزی نیز بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال سرمایه بانک کشاورزی حداقل تا دوبرابر افزایش یابد تا از این طریق تسهیلات دهی و خدمات دهی به تولیدکنندگان این بخش افزایش یابد.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  متوسط نرخ تسهیلات بخش کشاورزی 3 درصد کمتر از سایر بخش ها است، تصریح کرد:  کشاورزان مستحق افزایش تسهیلات با نرخ های مناسب تر از نرخ های فعلی هستند.

  تخصیص اعتبار 160 میلیارد تومانی کشت پاییزه به فعالان

همچنین عبدالکریم رضوی رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی  صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گفتگو خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سود تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی صندوق حمایت برای سهامداران و تعاونی ها 4 درصد است.

وی افزود: اعتباراتی بالغ بر 160 میلیارد تومان برای تامین نهاده های کشت پاییزه بخش کشاورزی اعم از کود، بذر و سم تدارک دیده شده که با سود 4 درصد در اختیار سهامداران بخش قرار می گیرد.

 رضوی ادامه داد: این اعتبار برای کشت پاییزه سال گذشته 150 میلیارد تومان بوده  و می توان گفت  که برای سال زراعی آینده همانند سال های گذشته برای افزایش تسهیلات بخش از ردیف های ملی و استانی  تلاش هایی صورت می گیرد./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها