یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۶۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نشان ایمنی و سلامت به 34 محصول غذایی اعطا خواهد شد

مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو گفت:پانزدهمین جلسه کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت برای ارزیابی و انتخاب به منظور اعطاء نشان ایمنی و سلامت با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد و 34 محصول غذایی مجوز دریافت نشان ایمنی و سلامت را بدست آوردند.

مهندس سعید رضایی، مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا ودارو،  گفت: کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت برای ارزیابی و انتخاب به منظور اعطاء نشان ایمنی و سلامت پانزدهمین جلسه خود را برای دهمین سال اعطاء نشان ایمنی و سلامت تشکیل دادند.

 وی افزود: جلسه به ریاست دکتر دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و به دبیری دکتر جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی برگزار گردید.

مهندس رضایی اظهار داشت: در این جلسه 74 محصول که ازطرف شرکتها تولیدی درخواست داده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور ارتقاء سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: تقاضای واحدهای تولیدی در خصوص ادعا یا ادعاهای مرتبط با سلامتی مطابق با دستورالعمل نشان ایمنی وسلامت پس از بررسی اولیه و کارشناسی در معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور جهت بررسی به کمیته فرعی و کارشناسی در اداره کل ارسال میگردد، و در نهایت در کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت که متشکل از ارگانها و سازمانها صاحب نظر مانند نماینده دفتر بهبود تغذیه، انستیتو تحقیقات تغذیه طرح موضوع و بررسی نهایی صورت میگیرد.

مهندس رضایی گفت: 74 محصول جهت تمدید و یا اخذ نشان ایمنی و سلامت مورد بررسی قرار گرفت که 34 محصول غذایی مجوز اخذ نشان ایمنی و سلامت را دریافت کرده اند که در برنامه 25 مهرماه سالجاری به آن ها اعطا خواهد شد.

وی افزود: محصولات مورد بررسی مطابق دستورالعمل باید دارای شاخص هائی باشد که جهت حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده موثر باشد.

مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصولات دارای نشان ایمنی و سلامت در مقایسه با سایر محصولات مشابه از طرف وزارت بهداشت توصیه به مصرف می گردد.نماد آن سیب و تیک سبز رنگی به همراه عبارت ایمنی و سلامت برروی برچسب محصولاتی که موفق به اخذ نشان ایمنی وسلامت شده اند درج میشود.

مهندس رضایی افزود: مراسم اعطاء نشان ایمنی و سلامت عموما در سال دوبار به مناسبت روز جهانی غذا و هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین ارشد کشوری و دست اندر کاران حوزه سلامت و صاحبان صنایع برگزار میشود.

به اطلاع میرساند دهمین سال و پانزدهمین دوره مراسم اعطاء نشان ایمنی و سلامت در تاریخ 25 مهر ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا برگزار خواهد شد.

(یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵) ۰۸:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها