چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۵۹۲
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس سرویس عمومی

کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی استان تهران گفت:کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که تغییر کاربری های غیر مجاز به صفر رسیده اما به دنبال تلاش ها و پیگیری های مجددانه تغییر کاربری های غیر مجاز به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

قاسم عنایتی مدیر امور اراضی استان تهران از کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز  خبر داد و گفت:  در راستای تحقق شعار امسال بنا به تاکید مقام معظم رهبری، امور اراضی استان تهران در راستای کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز با تجهیز ناوگان های حفاظتی در سطح شهرستان ها اقدام به اجرا و عملیاتی کردن قانون نموده است.

وی افزود: در راستای تجهیز ناوگان حفاظتی، امور اراضی استان تهران با یگان حفاظتی ناجا قراردادی منعقد نموده به طوریکه در اکیپ های حفاظتی یک افسر برای کمک به تیم های حفاظتی برای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز حضور داشته باشند.

عنایتی با بیان اینکه آمارها بیانگر آن است که در اغلب شهرستان ها تغییر کاربری غیر مجاز به حداقل ممکن رسیده، بیان کرد: البته کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که تغییر کاربری های غیر مجاز به صفر رسیده اما همه تلاش ها و پیگیری ها مبنی بر آن است تا تغییر کاربری مقدار باقی مانده  را با تقویت اکیپ های حفاظتی و شناسایی نقاط پرخطر کاهش دهیم.

مدیر امور اراضی استان تهران ادامه داد: راه اندازی سامانه 131 و گزارشات مردمی و پیگیری مجددانه اکیپ های حفاظتی در شهرستان ها بنا به آمارهای موجود  بیانگر آن است که کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز در سال گذشته و امسال قابل توجه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی امری مهم در جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز به شمار می رود، بیان کرد: برخی افراد به سبب عدم آشنایی با قوانین اقدام به تغییر کاربری های غیر مجاز می نمایند از این رو در بسیاری از مواقع به سبب وجود ضرورت ها و قوانین حفاظتی و اراضی، بنا به ضرورتهای شهروندان در قانون وکمیسیون های مختلف موارد مطرح می شود و از این رو مجوزهای لازم صادر خواهد شد تا با این وجود مردم به جای دخل و تصرفات غیر مجاز در چارچوب قانون اقدام به تغییر اراضی نمایند./باشگاه خبرنگاران جوان

(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۴:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها