چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۷۵۸۵
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف خوراکی های غیر بومی باعث افزایش بیماری ها

متخصص طب سنتی گفت: یکی از دلالیل افزایش بیماری‌ها نسبت به گذشته، مصرف خوراکی‌های غیر بومی است که یک نمونه آن مصرف ماهی شمال یا جنوب توسط مردمی است که در مناطق مرکزی کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش فودنا و به نقل از شفا آنلاین،مهدی برهانی: خوردن یکسری از غذاها چه در علم سنتی و چه در علم رایج مردود است مثل فست‌فودها که متأسفانه در بیشتر بوفه مدارس ارائه می‌شود. اما یکسری خوراکی‌ها هستند که مصرف آنها در علم رایج ایرادی ندارد ولی طب سنتی مصرف آنها را مخصوصاً برای دانش‌آموزان دارای عوارض بلندمدت می‌داند مانند انواع خوراکی هایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند.

برهانی افزود: متأسفانه  با هزار تومان می توان یک کیک یا آبمیوه خرید اما با آن پول نمی‌توان پسته، فندق یا بادام زیادی تهیه کرد و این می‌شود که آنهایی که می‌خواهند به فکر سلامتی خود و خانواده‌شان باشند باید پول زیادی را هزینه کنند.

این متخصص طب سنتی در خصوص عوارض مواد نگهدارنده گفت: خوردن این خوراکی‌ها سودا را اضافه می‌کند و عوارض خود را در درازمدت در بدن فرد نشان می‌دهد.

برهانی یکی از دلایل افزایش آمار بیماری‌ها نسبت به 200 سال قبل مصرف خوراکی‌های غیربومی دانست و گفت: طب سنتی می‌گوید مردم هر منطقه باید غذای بومی خود را بخورند تا دچار عارضه و بیماری نشوند اما اکنون می‌بینیم که مردم مرکز کشور از ماهی شمال و جنوب کشور تغذیه می‌کنند.

وی هرگونه بی‌اشتهایی افراد را در خوردن صبحانه، ناهار یا شام مربوط به معده دانست و گفت: افرادی که از بی‌اشتهایی کودکان خود و پس زدن صبحانه شکایت می‌کنند باید بدانند فرزند آنها دچار سوءمزاج یا عارضه معده است و بهتر است به متخصص طب سنتی مراجعه کنند.

برهانی در پاسخ به این سؤال که برای افزایش هوش و تمرکز کودکان چه خوراکی‌هایی پیشنهاد می‌شود، گفت: به طور کلی مصرف مواد خوراکی گرم از جمله ادویه‌جات و آجیل‌هایی مانند پسته، فندق، بادام و گردو در حد معمول و معقول حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌توان گفت حافظه پایین با مزاج و مغز سرد ارتباط پیدا می‌کند که سرماخوردگی‌های متوالی یا درمان‌های اشتباه آن را بدتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: در گذشته از زمان تولد تا مرگ سر خود را با کلاه می‌پوشاندند و همین امر از سرد شدن سر و ایجاد عارضه‌ی نزله و پایین آمدن حافظه جلوگیری می‌کرد.
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها