دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۷۵۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران به عراق و افغانستان آرد صادر می‌کند

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم، گفت: عراق و افغانستان دو کشور واردکننده آرد هستند و ایران می‌تواند به این کشورها آرد صادر کند.

محمود حجتی در حاشیه  دیدار با وزیر کشاورزی رومانی درباره افزایش تولید گندم و برنامه صادرات این محصول از کشور، اظهار داشت: عراق و افغانستان دو کشور واردکننده آرد هستند و با توجه به افزایش ذخایر گندم در کشور، می‌توان از صنعت آردسازی استفاده کرده و همکاری‌ خوبی را در این زمینه با دو کشور مذکور داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در دو ایران و رومانی نیز اظهار داشت: ایران و رومانی می‌توانند مکمل خوبی برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز هم باشند و اتحادیه اروپا بازار خوبی برای محصولات غذایی و حتی شیلاتی ایران از جمله میگوی پرورشی و خاویار است.

حجتی با اشاره به برنامه‌ریزی ۵ ساله ایران برای تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس اضافه کرد: تاکنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم؛ ضمن اینکه ما سالانه ۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰۰ هزار تن تخم‌مرغ و ۱۰ میلیون تن شیر تولید می‌کنیم که بخشی از آن به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادر می‌شود./ مهر
(دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها