یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۷۵۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

قیمت عمده‌فروشی شکر 2600 تومان/فروش ۱۲۵ هزارتن از ۳۰۴ هزار تن عرضه شکر در بورس

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: 304 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شده که 125 هزار تن آن فروش رفت و 100 هزار تن نیز خارج از بورس به کارخانه‌ها عرضه شده است.

حسن عباسی معروفان در مورد آخرین وضعیت بازار شکر و قیمت این محصول که وزارت جهاد کشاورزی قول داده بود با افزایش عرضه به زیر 3 هزار تومان کاهش یابد، اظهار داشت: در 3 ماه گذشته و از خرداد ماه ماه‌های پرمصرف شکر در کشور را پشت‌سر گذاشتیم، تا حدی که از محل موجودی انبارها و نیز از محل واردات 243 هزار تن شکر وارد بازار شده و به فروش رسیده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: 304 هزار تن شکر در بورس عرضه شده که 125 هزار تن آن را فروختیم و 100 هزار تن نیز خارج از بورس به کارخانه‌هایی که نیاز داشته‌اند، عرضه شده است.

معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه عرضه شکر در بورس کالا از 12 تیر ماه آغاز شده‌است، تصریح کرد: اما تقاضا کمتر از عرضه بوده و این نشان می‌دهد که کمبودی در کشور برای شکر نیست.

وی در مورد قیمت شکر هم این توضیح را داد که اکنون قیمت فروش شکر فله‌ای در کیسه‌های 50 کیلویی باید در عمده‌فروشی 2600 تومان باشد، چرا که ما آن را در بورس 2520 تومان عرضه می‌کنیم که با احتساب هزینه حمل‌ونقل باید به این رقم برسد.

عباسی معروفان در پاسخ به اینکه پس چرا شکر اکنون در بازار 3300 هزار تومان در نقاط مختلف پایتخت عرضه می‌شود، نیز گفت: اگر چه این موضوع به ما ربطی ندارد، اما باید مغازه‌های خرده‌فروشی شکر را زیر 3 هزار تومان عرضه کنند و ما موضوع را به تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های ذیربط اعلام کرده‌ایم که بررسی کنند.

وی اضافه کرد: مضاف بر آنکه توزیع شکر داخلی در بازار از 8 شهریور آغاز شده و باید قیمت‌ها شکسته شود، اما برخی می‌گویند علت پایین نیامدن قیمت شکر آن است که خرده‌فروشان شکر را با قیمت بالاتری خریداری کرده‌اند و تا اتمام انبارها باید برای پایین آمدن قیمت صبر کرد./ فارس
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها