شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۵۱۰
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
فرماندار قاینات:

برند سازی برای محصول کشاورزی قاینات ضروری است

فرماندار قاینات با بیان اینکه برند سازی محصول زرشک و زغفران این شهرستان از دو سال گذشته در دستور کار قرار دارد، گفت: تعریف نشان تجاری (برند) ویژه برای محصول کشاورزی قاینات ضروری ست.

بهمن کهن ترابی افزود: محصول زرشک و زعفران شهرستان از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است، باید در راستای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان این محصول برندسازی شود.
وی اضافه کرد: با برند سازی، این دو محصول مهم و راهبردی در هر نقطه ای از کشور معرفی می شود.
کهن ترابی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در افزایش درآمدهای کشاورزان و اشتغالزایی آنان موثر است، افزود: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی باعث ارزش افزوده، اشتغال، استفاده بیشتر از محصول کشاورزی و جلوگیری از اتلاف و ضایع شدن محصول می شود.
وی در ادامه یکی از مشکل کارخانه فرآوری زرشک قاینات را مشکل سرمایه در گردش ذکرکرد و گفت: سال گذشته مشکل این کارخانه پیگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقاتی زرشک و زعفران شهرستان در مرحله طرح باقی مانده است، اضافه کرد: تاکنون اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.
وی علت راه اندازی نشدن این ایستگاه را کمبود اعتبار دانست که راه اندازی آن در زمینه فرآوری، برندسازی، ارزش افزوده محصول کمک بزرگی به کشاورزان منطقه می کند.
سال گذشته از 141 هزار و 31 هکتار اراضی زیرکشت زعفران خراسان جنوبی 53 تن محصول برداشت شد، بیشترین سطح زیرکشت آن با چهار هزار و 346هکتار و 14تن محصول مربوط به شهرستان قاینات است.
سال گذشته از 14 هزار و 228 هکتار باغ های زرشک استان 16هزار و 500 تن محصول زرشک تولید شد ، همچنین از چهار هزار و 56 هکتار سطح زیرکشت این گیاه در قاینات، سه هزار و 925 تن زرشک برداشت شد.
شهرستان قاینات به مرکزیت شهر قاین، در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است./ایرنا
(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها