شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۷۵۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران

نماینده مردم زنجان و طارم‌ در خانه ملت با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: مجلس دست دولت را برای پرداخت مطالبات این قشر باز گذاشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم‌ در مجلس با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: مجلس دست دولت را برای پرداخت مطالبات این قشر باز گذاشته است.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه امسال مطالبات گندمکاران با تاخیر زیاد پرداخت می‌شود و این موضوع باعث شده است خستگی بر تن این قشر باقی بماند و این در حالی است که در مجلس با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

وی تصریح ‌کرد: طی تذکری به وزیر جهادکشاورزی، مراتب نگرانی خود را از وضعیت موجود اعلام کرده‌ایم و وزیر قول مساعد داده‌ است تا اوایل مهرماه با همه گندمکاران تسویه حساب شود و امیدواریم با حمایت‌های انجام شده، شاهد تحقق این وعده باشیم.

وقف‌چی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی هیچ‌ الزام و یا تعهدی در قبال دیر پرداختن مطالبات و یا عدم پرداخت آن ندارد افزود: نمایندگان سعی کرده‌اند این نقص را در برنامه ششم توسعه برطرف کنند و بر این اساس وزارت جهادکشاورزی در صورت دیرکرد در پرداخت مطالبات بر اساس نرخ سود بانکی باید جریمه دیرکرد را به کشاورز بپردازد که این موضوع قطعا باعث ایجاد نظم در پرداخت‌ها خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعا با اجرایی شدن این قانون بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و کشاورزان با دلگرمی بیشتری به فعالیت خواهند پرداخت، گفت: در حالی‌ که در گذشته و این روزها شاهد هستیم که این قشر زحمت‌کش باید منتظر باشند تا بعد از چندین ماه فعالیت، پولی در ازای خرید حاصل دست‌رنج‌شان به آن‌ها پرداخت شود و این روند دلسردی کشاورز را به همراه خواهد داشت.

وقف‌چی در ادامه با بیان اینکه کشاورز مدافع عملیاتی ندارد، افزود: در این شرایط هر بلایی را می‌توان بر سر این قشر آورد، در حالی ‌که باید دستان این قشر زحمت‌کش را که بار اصلی تولید غذا را بر عهده دارند، فشرد./ ایسنا
(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها