شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۷۵۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

فردا 1460 میلیارد تومان به گندم‌کاران پرداخت می‌شود/ تسویه مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: فردا 1460 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران بابت خرید تضمینی از طریق عرضه اوراق سلف موازی بورس کالا، تامین و پرداخت می‌شود.

حسن عباسی معروفان در مورد آخرین وضعیت تسویه مطالبات گندم‌کاران با توجه به فرا رسیدن فصل جدید کاشت گندم، اظهار داشت: تا امروز بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده که رقم آن معادل 14 هزار و 500 میلیارد تومان می‌شود.

وی در توضیح پرداخت مطالبات کشاورزان، گفت: 7 هزار و 400 میلیارد تومان از این رقم تا به امروز پرداخت شده که 7 هزار و 100 میلیارد تومان آن باقی مانده که امروز هزار و 200 میلیارد تومان آن از محل فروش اوراق سلف موازی در بورس و فردا هم یک هزار و 460 میلیارد تومان از همین طریق تامین و پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان در مورد باقیمانده طلب گندم‌کاران نیز گفت: 4.5 هزار میلیارد تومان باقیمانده طلب گندم کاران را هم تا دو هفته آینده از طریق منابعی که دولت مشخص کرده، پرداخت و تسویه خواهیم کرد.

به گزارش فارس، بسیاری از گندم‌کاران طی سه ماه اخیر که گندم‌های خود را به سیلوها تحویل داده‌اند، بابت طلب خود از دولت و فشارهایی که برای تهیه بذر و کود سال زراعی جدید، پرداخت مطالبات بانک و دستمزد کارگران خود مواجه بوده‌اند، انتقادات زیادی به نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان از محل خرید تضمینی به دولت داشته‌اند.

ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندم‌کاران نیز به فارس گفته بود که دولت بهتر است به جای آنکه پس از تحویل گندم از کشاورز به فکر تأمین منابع باشد، هر سال در بودجه سنواتی ردیفی برای خرید تضمینی گندم به عنوان یک کالای استراتژیک در نظر بگیرد، تا کشاورزان دچار سردرگمی نشوند./ فارس
(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها