جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۱:۱۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۷۴۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
مدیرعامل مازند کلوا:

نمایشگاه امسال تخصصی تر است / آماده صادرات به ترکیه و کانادا هستیم

مدیرعامل شرکت مازندکلوا با اشاره به تخصصی تر شدن پانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلت نسبت به سال های گذشته از برنامه این شرکت برای صادرات به ترکیه و کانادا خبر داد.

افشار راغب در گفت و گو با خبرنگار فودنا با بیان اینکه این شرکت از سال 85 کار خود را با وام های زودبازده آغاز کرد، گفت: پیش از آن به صورت سنتی در قنادی خودمان اقدام به تولید می کردیم و زمانی که حس کردیم این محصولات می تواند جایی در بازار داشته باشد، آغاز به کار احداث کارخانه کردیم.
وی افزود: ما از یک کارگاه قنادی شروع کردیم و به مرحله ای رسیدیم که احساس کردیم دیگر فضای کافی نداریم و کارگاهی را اجاره کردیم که پس از مدتی آنجا هم با مشکل ظرفیت روبرو شدیم؛ خوشبختانه این زمان مصادف شد با ارائه وام های زود بازده که از آن استاده کرده و ظرف مدت پنج ماه کارخانه را راه اندازی کردیم و اولین واحدی در مازندران بودیم که وام خود را تسویه کردیم.
مدیرعامل شرکت مازندکلوا با بیان اینکه سعی کردیم که قدم ها را آهسته برداریم، ادامه داد: اکنون در جایگاه بدی نیستیم و تقریبا در سراسر کشور نیز دفاتری را برای فروش محصولات خود ایجاد کرده ایم، همچنین در آنتالیا دفتری را راه اندازی کردیم و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم سبدی از تنقلات را که ماهیت ایرانی دارند در این کشور توزیع کنیم.
راغب در این باره اضافه کرد: زیرساخت های این کار از نظر نیروی انسانی، مکان، انبار و ... آماده شده و امیدواریم که بتوانیم از این طریق صادرات خود را آغاز کنیم.
وی با اشاره به مذاکراتی در کانادا برای فروش محصولات ر این کشور نیز، اظهارکرد: یک جوان ایرانی در این کشور اقدام به تولید کلوچه می کند و محصولات ما را هم دیده که قرار شده در این محصولات را خریداری کرده و با بسته بندی خود به فروش برساند، این در حالی است که اگر به این نتیجه برسیم که محصولات ما می تواند جایگاه مناسبی در این کشور پیدا کند، اقدام به فروش محصولات با برند خودمان می کنیم.
به گفته مدیرعامل مازندکلوا چند مورد از تجار افغانستان و عراق نیز در نمایشگاه نسبت به خرید محصولات این شرکت ابراز علاقه مندی کرده اند که به نظر می رسد واردکننده های منظمی هستند  می توان روی تجارت قانونی با آن ها کار کرد.
راغب با بیان اینکه ما طبق برنامه از امسال بنا بر برندسازی محصول خود داریم، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور به سمت شفاف سازی می رود، به نظر می رسد که رانت ها در حال کم شدن است و کسانی که تاکنون با رانت کار می کرده اند باید رویه خود را تغییر دهند، بنابراین فرصت مناسبی برای برندسازی است.
وی همچنین درباره ویژگی های پانزدهمین نمایشکاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران نیز، تصرح کرد: نمایشگاه فضای بسیار خوبی دارد و انجمن صنفی شیرینی و شکلات هم تلاش های زیادی در این زمینه کرده است، از سوی دیگر اکنون بهترین زمان برای این کار است، چراکه فروش محصولات شرکت کنندگان عمدتا از مهرماه آغاز می شود و واحدها می توانند در اواخر شهریور نسبت به پیدا کردن بازارهای جدید اقدام کنند.
مدیرعامل مازندکلوا شرایط برگزاری نمایشگاه را بسیار مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: بازدید از نمایشگاه تخصصی تر شده، به صورتی که در سال گذشته بازدید بیشتر عمومی بود و کیفیت بالایی نداشت اما امسال با کیفیت تر شده است، از سوی دیگر نمایشگاه نظم بسیار مناسبی دارد و همین که شرکت کننده ها احساس آسایش و راحتی می کنند یعنی همه چیز خوب است.
(جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵) ۰۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها