پنج شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۷۴۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

خداحافظی سفره های ایرانی با شیر/ چه عواملی کاهش سرانه مصرف لبنیات را رقم زد؟

مدیر عامل اتحادیه تعاونی لبنی گفت:در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که سرانه مصرف لبنیات به 160 کیلو گرم برسد که به موجب برخی عوامل، تاکنون این امر محقق نشده است.

محمد رضا گنجی مدیر عامل اتحادیه تعاونی لبنی  با بیان اینکه هم اکنون سرانه مصرف لبنیات در کشور 80 کیلو است، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که سرانه مصرف لبنیات به 160 کیلو گرم برسد که  به سبب برخی عوامل از قبیل خشکسالی، افزایش نرخ خوراک دام، کاهش قدرت خرید افراد این امر محقق نشده است.

وی در خصوص بالا بودن قیمت لبنیات نیز گفت:  با توجه به افزایش قیمت محصولات لبنی باید گفت که افراد زیادی این محصول را با وجود خواص فراوان از سفره غذایی خود حذف کردند، لذا بایستی به سمت  و سویی حرکت کنیم  که با کاهش هزینه های تولید و به دنبال آن قیمت سرانه مصرف افزایش یابد.

گنجی ادامه داد: در حال حاضر بالا بودن نرخ بهره های بانکی، منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات شده که دولت با کاهش نرخ بهره بانکی می تواند کمک فراوانی در این زمینه نماید.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی لبنی در خصوص سرانه مصرف لبنیات در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که مصرف سرانه حداقل به 160 کیلو برسیم و برای تحقق چنین امری لازم است دولت از این صنعت سلامت محور، حمایت همه جانبه به عمل آورد تا از بروز برخی مشکلات از قبیل پوکی استخوان و.. در آینده جلوگیری شود.

 هدفمندی یارانه ها سرانه مصرف را کاهش داد

محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل سابق اتحادیه تعاونی لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در خصوص سرانه مصرف شیر در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم پیش بینی شده که سرانه مصرف لبنیات به سطح جهانی ارتقا یابد تا سلامتی آحاد جامعه تضمین شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در حال حاضر کمتر از 70 لیتر است، ادامه داد:  این درحالی است که وزارت جهاد کشاورزی سرانه مصرف را بالاتر از این رقم اعلام می کند که این راهکار درستی نیست.

مدیر عامل سابق اتحادیه تعاونی لبنی در خصوص راهکارهای افزایش سرانه مصرف لبنیات بیان کرد: فرهنگ سازی، حمایت دولت از اقشار کم درآمد جامعه از مهم ترین عوامل افزایش سرانه مصرف است.

وی گفت: بعد از هدفمندی یارانه ها سرانه مصرف لبنیات کاهش یافت که این امر ضربه مهلکی به این صنعت وارد کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها