پنج شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۷۴۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

عرضه شیر مدارس همزمان با سال تحصیلی جدید آغاز می شود

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه شیر مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بر پایه پیش بینی ها، دولت همانند پارسال چهار هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص می دهد.

«حسن رکنی» در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته که در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تعاون روستایی آمادگی دارد با همه توان از این طرح حمایت کند؛ البته طرف قرارداد دولت مجموعه صنایع لبنی است که بسته های شیر مدارس را تامین می کنند.
رکنی اضافه کرد: اگرچه تعهدات دولت در پرداخت اعتبارات این بخش با تاخیر روبرو بود اما خوشبختانه با توجه به ظرفیت های مناسب در سراسر کشور این طرف سال گذشته در استان های مختلف به بهترین شکل اجرایی شد.
وی اضافه کرد: اقدامات کارخانجات لبنی نیز از شروع مدارس استارت خواهد خورد و با تخصیص اعتبارات این طرح همانند سال گذشته با موفقیت اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، پارسال نزدیک به 9 میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد که بخش زیادی از آن به مصرف صنایع لبنی رسید و بقیه آن به شکل فرآورده های سنتی یا به طور خالص مصرف شد.
سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در ایران 80 تا 100 کیلوگرم برآورد می شود؛ در حالی که در کشورهای متوسط و پیشرفته جهان این میزان 180 تا 350 کیلوگرم است.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته دیروز با حضور 31 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا بیست و پنجم شهریور ماه ادامه دارد. / ایرنا
(پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها