چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۲۱:۳۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۷۴۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
وزیر بهداشت خبر داد:

همکاری خوب صنف شیرینی و شکلات با وزارت بهداشت / برای حمایت آمده ایم

به گزارش فودنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه همکاری صنف شیرینی و شکلات با وزارت بهداشت خوب است، گفت که حضور من برای حمایت از این صنعت در نمایشگاه است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که گفته می شود وزارت بهداشت با نمایشگاه شیرینی و شکلات موافق نیست، ادامه داد: من آمده ام تا بگویم موافقم؛ ما حتما موافق هستیم اما با انواعی که کمتر آسیب رسان است و از صنف نیز برای برگزاری با کیفیت این نمایشگاه تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان شیرینی و شکلات با وزارت بهداشت همکاری خوبی دارند و ما برای حمایت از این صنعت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده ایم، اظهارکرد: کیفیت کاملا ارتقا پیدا کرده و میزان شکر و روغن مصرفی در این مواد خوراکی طبق آن چیزی که سازمان و غذا و دارو علاقه مند است و در راستای برنامه های ملی و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذاست، رعایت می شود و ما هم مثل سایر مصرف کنندگان راضی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه در نظر داریم شکر مصرفی در این مواد را با توجه به شیوع بیماری قند در کشور و افزایش میزان قند خون ایرانیان، کاهش دهیم، گفت: بخشی از این اقدام، مربوط به خود مردم است که باید مصرف این گونه مواد را کاهش دهند، اما شیرینی و شکلات چیزی نیست که کسی بتواند آن ها را کلا منع کند، بنابراین حتما مصرف می شود اما از نوعی که به استانداردها نزدیک است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شیرینی و شکلات تنها محصول صادراتی است که به بیش از 60 کشور دنیا صادر می شود، تصریح کرد: این کشورها هر کدام استاندارهای خاص خود را دارند که بعضا از استانداردهای ایران سخت گیرانه تر است، بنابراین با توجه به اینکه این صنعت عرصه بین المللی بازار خوبی پیدا کند، به این معنی است که از استانداردهای لازم برخوردار است.

نظارت بر صنوف سنتی لبنیات بر عهده ما نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین تاکید کرد که نظارت بر صنوف سنتی صنایع لبنی به عهده وزارت بهداشت نیست و این وزارتخانه از عهده این کار برنمی آید.

قاضی زاده هاشمی درباره نظارت وزارت بهداشت بر صنوف سنتی صنایع لبنی که فاقد جواز کسب هستند، گفت: حتما باید بر این واحدهای صنفی نظارت شود اما این کار وظیفه وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: وزارت بهداشت رسما اعلام می کند که از عهده این کار برنمی آید، چراکه ما مسئول اماکن نیستیم؛ اداره اماکن مسئولیتش به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این نظارت باید توسط آن ها انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: آن چه وظیفه ماست، اعلام استانداردها و نظارت بر صنایع شناسنامه دار است و در مورد آن هایی که فاقد شناسنامه و جواز هستند، مسئولان دیگر باید پاسخگو باشند.

(چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵) ۲۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها