یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۰:۴۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۷۴۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

30درصد افزایش مشارکت کننده داخلی و 100درصد افزایش مشارکت کنندگان خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات

جمشید مغازه ای درباره‌ی پانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات که از تاریخ 23 الی 26 شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود به خبرنگار فودنا گفت: استقبال شرکت‌های خارجی 100% نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در خصوص شرکت‌های داخلی نیز در تمامی زمینه‌های مواد‌اولیه، ماشین‌آلات و محصولات حدود 30 % افزایش متقاضی داشته‌ایم.

استقبال 100درصدی مشارکت کننده خارجی را شاهد هستیم

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات به مشکلات حضور متقاضیان اشاره داشت و افزود: باید یادآور شد، با توجه به گران شدن مواد اولیه که تاثیر بسزایی در صنعت و نقدینگی کارخانجات تولیدی داشته، بیشتر متقاضیان جهت حضور در نمایشگاه با معضل نقدینگی و تامین هزینههای مربوط به آن مواجه بودند که این امر گاهاً موجب انصراف آنها میشد که ما همواره سعی بر این داشتیم که این مسائل را رفع کنیم، در مجموع با توجه به تمامی این مشکلات امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت محسوس و چشمگیری را داشتیم.

جمشید مغازه ای در  ارزیابی کلی پانزدهمین نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات تهران گفت: با توجه به ثبت نام متقاضیان که بصورت آنلاین انجام شده است تاکنون استقبال بسیار خوبی جهت مشارکت در نمایشگاه داریم، به طوری که با کمبود فضا مواجه هستیم امسال 2 سالن در فضای مفید نمایشگاه به مساحت 5000 متر مربع نسبت به سال گذشته اضافه شده که در مجموع نمایشگاه در 13 سالن و در یک فضای 40 هزار متر مربعی برگزار می شود.

دبیر انجمن وضعیت موجود در بازار و افزایش قیمت مواد اولیه که صنعت را دچار بحران کرده است را در روند مشارکت کنندگان موثر دانست و افزود: طبیعتاً وقتی تولید کاسته میشود فروش و نقدینگی نیز دچار بحران میشود و همچنین همانطور که مستحضرید حضور و مشارکت در نمایشگاه هزینههای بالایی را برای هر تولیدکننده بدنبال خواهد داشت همه ی این موارد موجب می شود تا تولیدکنندگان توان حضور در نمایشگاه را از دست بدهند و این شرایط در برگزاری نمایشگاه ها بسیار تاثیر گذار است.

مغازه ای در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی صنعت شیرینی و شکلات بزرگترین نمایشگاه تخصصی در صنایع غذایی کل کشور است دربارهی تعداد و گنجایش و موقعیت سالنهای نمایشگاه گفت: ما در مجموع 13 سالن در غرب نمایشگاه در فضایی حدود30 هزار متر مربع را برای برگزاری نمایشگاه آماده کردیم که نسبت به سال پیش 7000 تا 8000 متر مربع افزایش یافت و تقریباً نزدیک به 40 هزار متر مربع فضای کامل نمایشگاه را تحت پوشش قرار دادیم که از این فضا 22 هزار متر مربع فضای مفید سرپوشیده و حدود  2 هزارمتر مربع فضای مفید باز آن است.  با توجه به استقبال مشارکت کنندگان که تاکنون از این نمایشگاه صورت پذیرفته، بنده گمان میکنم که امسال بیش از 500 شرکت کنندهی خارجی و داخلی در نمایشگاه داشته باشیم که اگر بحرانهای مالی و مشکلات تولید گریبانگیر کارخانجات نبود باید سالنهای متعدد دیگری را نیز به نمایشگاه اضافه میگردیم.

 

امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته نمایشگاه با استقبال مسئولان همراه شود

مدیر برگزاری نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات در آستانه ی برگزاری نمایشگاه درباره حضور مسئولان گفت: از کارشناسان، متخصصین و دست اندرکاران آشنا به این صنعت به صورت رایگان دعوت بعمل آوردیم که باید گفت در سال گذشته این امر مورد استقبال نهادها و دوستان قرار گرفت و امید است افراد متخصص که ارتباط مستقیم با این صنعت دارند دعوت ما را بپذیرند و با حضور سبز خود در راستای تقویت هر چه بیشتر نمایشگاه و توانمند بودن این صنعت ما را یاری نمایند .

ضمناً با توجه به تعطیلی دو روز آخر نمایشگاه ، انتظار داریم که انبوهی از جمعیت برای بازدید از نمایشگاه حضور یابند .

 

نمایشگاه های تخصصی شیرینی و شکلات ایران و آلمان پیمان خواهرخواندگی بستند

دبیر انجمن به همکاری با نمایشگاه بزرگ ISM  آلمان با نمایشگاه شیرینی و شکلات اشاره کردند و افزود: با توجه به این موضوع که نمایشگاه ISM آلمان کاملاً تخصصی است و قدمت آن در خصوص شیرینی و شکلات از نمایشگاه ما بسیار بیشتر است و صرفا ًبه موضوع شیرنی و شکلات میپردازد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است طبیعتاً آلمان بعنوان یک کشور پرتجربه در برگزاری صنعت نمایشگاهی گام برمیدارد. ما هم به نوعی علاقمندیم تا با نمایشگاه ISM همکاری متقابلی را داشته باشیم که در این راستا این دو نمایشگاه به توافقاتی مبنی بر خواهرخواندگی رسیدهاند. در نظر داریم که در نمایشگاه ICF ایران همکاری خوبی با این مجموعه بین المللی داشته باشیم و متقابلاً در نمایشگاه ISM آلمان جایگاهی رایگان در اختیار ما قرار دهند و امیدواریم هر 2 گروه با شرایط و تسهیلات مناسب در هر دو نمایشگاه حضور یابند.

 

افزایش قیمت شکر و افزایش قیمت محصول نهایی شیرینی و شکلات رکود را بیشتر می‌کند

جمشید مغازه ای درباره شرایط کنونی صنعت و افزایش قیمت محصولات صنعتی با توجه به افزایش 70درصدی قیمت شکر نیز گفت: با توجه به رقبای موجود در بازار منطقه، تغییر قیمتهای جهانی و صادراتی به هیچ عنوان امکانپذیر نیست، در زمینه داخلی هم با توجه به رکود موجود در بازار که در برگیرندهی کل صنعت کشور میباشد افزایش قیمت به نفع تولیدکنندگان نیست. لازم بذکر است علیرغم بخشنامه سازمان حمایت مبنی بر "افزایش و کاهش قیمت، به نوسانات ارز و تقاضا بستگی دارد و به تولیدکنندگان مربوط میشود" باز هم تولیدکنندگان تمایلی به افزایش قیمت ندارد، زیرا افزایش قیمت در بازار باعث رکود میشود و طبیعتاً در تولید و صادرات وقفه ایجاد می کند.

با افزایش قیمت شکر و نایاب شدن آن در بازار، عرضهی آن فقط به بورس منوط شده که این امر باعث شد تا بسیاری از شرکتهای کوچک و نوپا که نقدینگی کافی برای تامین مواد اولیه نداشتند لطمهی فراوانی را متحمل شدند. 

 

با توجه به آمار نیاز شکر در کشور مدیریت آن کار غیرممکن نیست

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: طی آمار موجود حداقل میزان مصرف سالیانهی شکر کشور دومیلیون و دویست هزار تن و حداکثر 2400000 تن است و  محصول شکر مصرفی داخلی از طریق چغندر و نیشکر بدست می آید که کاملاً مشخص می باشد و آمار دقیقی از آن موجود است.

به عقیده ما تنظیم بازار و مدیریت این قضیه غیر ممکن نیست و به راحتی می توان این موضوع را مدیریت کرد . اما موضوعی که امسال بحران گران شدن شکر را حساستر کرد ، ممنوع کردن واردات شکر توسط دولت بود و ورود شکر فقط از طریق دولت و یا مباشرینی که انتخاب کرده بود امکان داشت ، ضمناً قیمت جهانی شکر به یکباره حدود 30تا40% در هر تن افزایش یافت و در مجموع این دو مورد باعث نایاب شدن شکر در بازار نیز شد.

با توجه به آمار دقیقی که از مصرف صنعت، مصرف خانوار، مصارف استراتژیک و ... موجود است تقریبا هر ساله با این بحران ها مواجه هستیم و بازار دچار نوسان می شود. امیدواریم با یک برنامهریزی دقیق و به یاری دولت بتوانیم با بحرانهای موجود در کشور مقابله نمائیم و نگذاریم تا به صنعت کشور ما آسیب برسد.

 

صنعت شیرینی و شکلات همچنان با مشکل نقدینگی و تسهیلات بانکی مواجه است

مغازهای درباره شرایط صنعت به خبرنگار فودنا گفت: صنعت شیرینی و شکلات همچنان مانند سابق مشکلات نقدینگی و تسهیلات بانکی را پیش رو دارد . مشکلات گردش سالیانه نیز گریبانگر تولیدکنندگان است. با توجه به تمامی تبلیغاتی که انجام میشود اما هنوز هم هیچگونه تسهیلاتی دست صنعتگر را نمیگیرد و بهرههای بانکی همچنان بالاست، ما تمام سعی خود را میکنیم تا مشکلات موجود را رفع کنیم.

توان صنعت شیرینی و شکلات بسیار وسیع  و قدرتمند است، آمار اشتغال بسیار بالایی دارد. گردش مالی سالیانه و ارزش افزوده بالایی را نیز دارد، بنابراین این صنعت باید مورد حمایت قرار گیرید و امکانات و تسهیلات خاص برای آن در نظر گرفته شود تا صادرات آن تقویت شود.

یکی از عمده مشکلات ما ورود موقت برای صادرات است که اخیراً تا اندازه ای آزاد شده است و در کلا باید بگویم، به این صنعت باید بها داده شود و مورد حمایت قرار بگیرد.

جمشید مغازهای در پایان به فعالیت های انجمن اشاره کرد و گفت: حضور بسیار فعالی در نهادهای مختلف مانند اتاق بازرگانی داشته ایم و مشکلات این صنعت را برای آنها بازگو کردیم و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در 6 ماهه دوم سال این مشکلات به حداقل رسانده شود.

 

(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵) ۰۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها