شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۴۰۲
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس سرویس عمومی

بحران جهانی غذا، باعث تغییر فرهنگ تغذیه‌

کارشناسان سلامت بار دیگر هشدار دادند که بحران جهانی غذا باعث شده فرهنگ تغذیه‌ای افراد تغییر کند و به مصرف خوراکی‌های ناسالم روی آورند.

با افزایش بی‌سابقه قیمت مواد خوراکی در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلیون‌ها نفر از مردم جهان استطاعت مالی برای پرداخت هزینه خوراکی‌های سالم، سنتی و غیرصنعتی را نداشته و در نتیجه میزان مصرف خوراکی‌های ناسالم موجود در رژیم‌های غذایی غربی افزایش یافته است؛ خوراکی‌هایی که مملو از مواد قندی، چربی و نمک هستند.

مطالعه چهار ساله انجام شده در ۱۰ کشور جهان حاکی از آن است که افزایش ناگهانی و بی‌ثباتی در قیمت خوراکی‌های اصلی و پایه، موجب تغییر در فرهنگ تغذیه‌ای مردم شده است.

همچنین مردم کشورهایی از جمله کنیا، بولیوی، اندونزی، پاکستان، ویتنام و زامبیا مجبور بوده‌اند برای تامین هزینه‌های مربوط به خرید مواد خوراکی، بیشتر کار کنند و زمان کمتری برای گذراندن با افراد خانواده دارند.

علاوه بر این زنان نیز مجبور شده‌اند در مشاغلی سخت و ناامن کار کنند تا هزینه‌های خانواده را تامین نمایند و به دلیل نداشتن فرصت کافی برای طبخ غذا به فست‌فودها روی آورده‌اند. همچنین کودکان و نوجوانان از مصرف انواع خوراکی‌های فرآوری شده استقبال کرده‌اند.

 علاوه بر اینها پدیده تند و سرپایی غذا خوردن در بین مردان ساکن در کشورهایی با اقتصادهای در حال رشد افزایش یافته چراکه برخی از آنان در شهرهای محل سکونت خانواده‌هایشان زندگی نمی‌کنند و برخی دیگر نیز بیرون از خانه غذا خوردن را ترجیح می‌دهند./ایسنا
(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها