شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۷۴۰۱
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف زیاد گوشت قرمز باعث بروز بیماری های کلیوی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از حد گوشت قرمز می تواند زمینه بروز بیماری هایی همچون نقرس و مشکلات کلیوی را فراهم کند.

پیام فرح بخش فارسی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، اظهار کرد: گوشت قرمز اصطلاحی است که به گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت شتر،  و مانند اینها اطلاق می شود که سرشار از چربی ها و پروتیین ها است. 

وی در خصوص تأثیر گوشت قرمز بر سلامتی، افزود: گوشت قرمز بدلیل اینکه حاوی پروتئین بوده نیاز است تا در رژیم غذایی تمامی رده های سنی قرار گیرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف گوشت قرمز برای برخی از افراد ضروری است، اذعان داشت: این ماده غذایی به دلیل اینکه سرشار از آهن بوده نیاز است تا در برنامه غذایی افراد با عارضه کم خونی  و کودکان در سنین رشد، گنجانده شود.

فرح بخش در خصوص ارتباط مصرف بیش از حد گوشت قرمز با انواع بیماری ها، تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز  به صورت مستقیم عاملی برای بروز بیماری هایی همچون نقرس و فشارخون و مشکلات کلیوی است.

وی در خصوص رابطه علت و معلولی مصرف گوشت قرمز با بیماری نقرس، بیان کرد:  افراط در مصرف گوشت قرمز به دلیل دارابودن چربی و پروتئین زیاد و بالا بردن میزان اسید اوریک خون، اضافه بار کلیوی به فرد تحمیل کرده و در نهایت منجر به بیماری نقرس می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه میزان مصرف گوشت از میزان تعیین شده ای پیروی می کند، عنوان کرد: مصرف روزانه گوشت قرمز در حدود دو تا سه واحد (هر واحد معادل 30 گرم) برای هر فرد بوده که این میزان برای بزرگسالان در مقدار کمتری بوده و در صورت نبود مصرف مناسب می تواند فرد را با مشکل کمبود پروتئین و در نهایت افتادگی پوست مواجه کند.

وی یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف، جایگزین کردن پروتئین گیاهی همچون سویا می تواند راهکار مناسبی برای رفع این معضل بوده و تأثیر بسزایی در کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از حد گوشت قرمز داشته باشد./باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها