شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۷۳۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
استاندار مازندران مطرح کرد:

افزایش 10 درصدی تولید برنج امسال در مازندران

ربیع فلاح‌ جلودار اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران از جمله استان‌های مهم بخش کشاورزی است و ظرفیت بالایی در این بخش دارد به عنوان یکی از استان‌های تاثیر‌گذار در کشاورزی است که باید در بحث امنیت غذایی در رده بالاتری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کشاورزی در توسعه، اقتصاد و اشتغال استان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مازندران با وجود اینکه دارای روان‌ آب است اما در برخی از فصول دچار کم‌آبی است و سبب ایجاد مشکل و استرس‌ در اراضی شالیزاری و باغ‌ها می‌شود.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه منابع آبی باید جزء محوری‌‌ترین کارهای استان تلقی شود، گفت: سد هراز به‌عنوان مهم‌ترین سد در استان در دست احداث است که با اتمام آن آب تمام اراضی زراعی و آب شرب شهرستان‌های بابل تا نور تضمین می‌شود.

این مسؤول اظهار کرد: برای بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان، دستگاه‌های متولی، تسهیلات و خرید به‌موقع محصول را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

فلاح‌جلودار ادامه داد: 100 هزار هکتار از اراضی مازندران شرایط ماندابی دارند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه امسال افزایش 10 درصدی تولید برنج در استان داریم، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم در استانی که تولید‌کننده بزرگ برنج است واردات برنج انجام شود.

فلاح با بیان اینکه امسال 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات در استان تولید می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است، گفت: اگر امسال مشوق‌های صادراتی برای مرکبات و کیوی نداشته باشیم 400 هزار تن از محصولات روی دست باغداران باقی می‌ماند.

 

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها