چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۳۶۶
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس سرویس عمومی

اصلاح آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی از سوی هیات دولت

رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای افزایش انگیزه و تشویق کشاورزان برای کنترل مقدار مصرف آب چاه های کشاورزی باید کنتورهای هوشمند به صورت رایگان بر روی چاه آب کشاورزی نصب و راه اندازی شود.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اصلاح آیین نامه اجرایی نظام صنفی توسط هیات دولت در حال انجام است.


به گزارش فودناو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حسین صفایی در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی و رئیس و اعضاء کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه و قدمت ۵۰ ساله نظام صنفی کشاورزی و ابلاغ آیین نامه تشکیل از سال ۱۳۸۹ افزود: اصلاح آئین نامه اجرایی نظام صنفی توسط هیات دولت در حال انجام است و امید است به زودی اصلاحات تصویب و ابلاغ شود.

ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران نیز با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی بویژه در 
بحث های اشتغال و تولید ناخالص ملی گفت: بخش کشاورزی در سال گذشته رشدی برابر ۵,۲ درصد داشته است و باید از پتانسیل های بالای این بخش به نحو احسن استفاده شود.
وی به مشکل صندوق تأمین بیمه اجتماعی کشاورزی روستاییان اشاره کرد و خواستار پیش بینی و اختصاص منابع مالی کافی و پایدار برای تحت پوشش قرار دادن صنوف بخش کشاورزی در صندوق بیمه شد. رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران خواستار کاهش معافیت کارفرمایی از ۵ نفر به ۳ نفر شد و یادآور شد: در سال ۱۳۶۱ قانونی تصویب و مقرر شد تا کارفرمایان کارگاه های کمتر از ۵ نفر از پرداخت حق بیمه معاف شوند که این یک نوع تشویق برای کارفرماها بود تا کارگران خود را بیمه کنند ولی این قانون شامل حال تعداد بسیار کمی از
کارگاه های کشاورزی شد که ما خواستار توجه بیشتر مجلس برای حل این مشکل هستیم.
عطاء اله هاشمی رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز به اهداف تشکیل نظام صنفی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ساماندهی، سازماندهی، نظم بخشی به فعالیت های کشاورزی، دفاع از حقوق قانونی آنان، حضور در مجامع تصمیم گیری و تصمیم سازی از مهم ترین وظایف نظام صنفی به شمار می رود.

وی گفت: برای افزایش انگیزه و تشویق کشاورزان برای کنترل مقدار مصرف آب چاه های کشاورزی باید کنتورهای هوشمند به صورت رایگان بر روی چاه آب کشاورزی نصب و راه اندازی شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح تحویل حجمی آب کشاورزی افزود: در اجرای این طرح باید چاه های غیرمجاز تعیین تکلیف و وضعیت بهره برداری از چاه های فاقد پروانه موضوع قانون مصوب سال۱۳۸۹مجلس نیز مشخص شود.

خانمحمدی رئیس کانون خبرگان کشاورزی کشور و رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان نیز از تاخیر در پرداخت بهاء گندم تضمینی خریداری شده بخصوص مناطق سردسیری کشور گله کرد و گفت: با نزدیک شدن سال زراعی جدید کشاورزان برای تامین نهاده ها و سایر مخارج با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد لذا پرداخت سریع مطالبات کشاورزان را خواستار هستیم.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی پیش بینی کرده بود که قطعاً تولیدگندم امسال نسبت به سال قبل افزایش می یابد اما مشخص نیست چرا علیرغم این پیش بینی ها دولت برای تامین وجوه خرید تضمینی گندم ، اقدمات لازم را نکرده است.

دکتر شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا، گلوگاه در مجلس گفت: با توجه به فرصت یک هفته ای باقیمانده جهت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه از فعالان بخش کشاورزی می خواهیم تا پیشنهادات خود را جهت اصلاح به کمیسیون ارائه نمایند.

وی همچنین جلسه با سازمان تعاون روستائی و نظام صنفی کشاورزی را بسیار خوب و سازنده توصیف و خواستار ادامه چنین جلساتی جهت آشنائی بیشتر و همچنین انعکاس مرتب مشکلات بخش کشاورزی به این کمیسیون شد.
(چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها