یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۲۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران

صنایع غذایی ایران در سطح بالایی از فناوری قرار دارد

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: ما در صنایع غذایی در چند سطحی از فناوری قرار داریم که می توانیم کشورهای منطقه را به چالش بکشیم.

محمدرضا مرتضوی در چهارمین جشنواره صنایع غذایی افزود: صنعت شیرینی و شکلات ایران از نظر سطح کیفی در شرایطی قرار دارد که می تواند محصولات خود را به کشورهای بسیاری صادر و میلیاردها دلار درآمد نصیب کشور کند.

وی گفت: ما در صنایع ماکارونی و صنایع روغن کشی از ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته روز برخورداریم و با توجه به توانمندی های موجود به مصلحت ما نیست که نگاهمان به کشورهای دیگر باشد.

مرتضوی افزود: متأسفانه صنایع قند و شکر ما با توجه به سابقه دیرینه در تولید نیاز کشور درگیر واردات است و در واردات سه تا چهار میلیون تنی به کشور برخی دارای منافع هستند که اینها باعث می شود به سمت کشورهای اجنبی دستمان را دراز کنیم.

وی گفت: ملت ایران باید توجه داشته باشد که دستش را جلوی اجنبی دراز نکند. ما به رغم تولید مرغوبترین برنج دنیا شاهدیم که عده ای یک تا دو میلیون تن برنج وارد می کنند و به این برنجها سم می زنند و در این ماجرا اجنبی ها از چنین افرادی برای نفوذشان استفاده می کنند.
دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران افزود: سالانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند باید شرم کنند و استغفار کنند.

مرتضوی گفت: ما در صنعت غذا با هیچ کس مماشات نمی کنیم و معتقدیم سفره مردم مانند سجاده نماز دارای آدابی است که باید پاک بماند و ما ملزم به رعایت این آداب هستیم.
(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها