یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۷۲۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری جشنواره غذای کشورهای جاده ابریشم در زنجان/رکودی با طعم آش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:جشنواره غذای کشورهای جاده ابریشم و عضو اکو هفته اول مهرماه به میزبانی شهر زنجان برگزار می شود.

 یحیی رحمتی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره آش ایرانی، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برگزاری جشنواره‎های مختلف فرهنگی و گردشگری گام‎های خوبی را تاکنون برداشته است.

وی  به حضور تورهای مختلف از نقاط مختلف کشور در یازدهمین جشنواره سراسری آش ایرانی در زنجان اشاره کرد وگفت: استقبال تورها به گونه‎ای بود که برخی از آنها زمان اقامت خود را تمدید کردند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یازدهمین جشنواره آش ایرانی همچنین میزبان گروه‌‎های مختلف هنری برای اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری و آئینی و موسیقی بوده است و حضور این گروه‎ها در استان نیز نقش زیادی در اجرای برنامه‎های شب‎‌های فرهنگی و استقبال مردم داشت.

رحمتی با بیان اینکه  طی روزهای برگزاری یازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی گردشگران خارجی زیادی از کشورهای مختلف جهان برای حضور در جشنواره آش ایرانی سفر کردند، افزود: گردشگرانی از ایتالیا، فرانسه، مالزی، ترکیه، چین از این رویداد ملی فرهنگی و غذایی بازدید کرده‎اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه با بیان اینکه جشنواره  غذای جاده ابریشم و کشورهای عضو اکو  هفته اول مهرماه به میزبانی شهر زنجان  برگزار می شود، افزود:جشنواره  غذای جاده ابریشم  و کشورهای عضو اکو  هفته اول مهرماه به میزبانی شهر زنجان  برگزار می شود.

رحمتی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ کشور برای حضور در جشنواره غذای جاده ابرایشم  و کشورهای عضو اکو اعلام آماده گی کرده اند، گفت: جشنواره غذای کشورهای جاده ابریشم و اکو برای نخستین بار سال گذشته همزمان با جشنواره آش ایرانی برگزار شد ولی امسال قرار است این جشنواره به صوت جداگانه برگزار شود و از معدود جشنواره‌هایی خواهد بود که در سایت سازمان جهانگردی معرفی شده است.

وی ادامه داد: استقبال گسترده بازدید کنندگان از جشنواره آش ایرانی و حضور گسترده گروه ها و استان های مختلف از برگزاری جشنواره آش ایرانی بسیار چشمگیر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجن گفت: جشنواره آش ایرانی برای نخستین بار سال ۸۴  برگزار شد و امسال یازدهمین  دوره خود را تجربه کرد که  به این لحاظ دارای یک رکود در برگزاری جشنواره ها در ایران است.

رحمتی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه‌بر معرفی جاذبه‎های مختلف استان زنجان، در افزایش گردشگران و استقبال مردم نیز بسیار مهم است، گفت: موضوع گردشگری و رشد آن همواره از مهم‌ترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  زنجان است.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه‌بر معرفی جاذبه‎های مختلف استان زنجان، در افزایش گردشگران و استقبال مردم نیزبسیار مهم است./ مهر
(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها