یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۰
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۷۲۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
مدیرروابط عمومی اداره کل استانداردگیلان :

در گیلان اگر به استاندار کالا و خدمات اطمینان ندارید با شماره 1517تماس بگیرید .

اداره کل استاندارد گیلان برای اطلاع مردم از صحت علامت استاندارد کالاها سامانه پیامکی 10001517 و سامانه تلفنی 1517 را فعال کرده است .

آقای صدیق عربانی مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران صنایع ضمن توضییحاتی درباره استاندارد و فعالیتهای انجام شده در اداره استاندارد پیرامون آموزش فرهنگ استاندارد به مردم گفت : مردم و همشهریان عزیز گیلانی که اجناس و یا خدمات مورد نیاز خود را از بنگاههای اقتصادی دریافت می کنند . اگر در مواقعی از استاندارد مورد نظر اطمینان نداشتند برای حصول اطمینان می توانند باارسال کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 از اعتبار نشان و مشخصات محصول اطمینان حاصل فرمایید .

و البته سامانه 1517 بصورت شبانه روزی آماده دریافت پیامهای مردم استان گیلان در خصوص شکایت از محصولات و خدمات مشمول استاندارد اجباری می باشد .

و اما باید پرسید استاندارد اجباری چیست ؟ طبق قانون، موسسه می تواند با تصویب شورای عالی استاندارد اجرای استاندارد و آئین کار فراورده هایی را که از نظر ایمنی و یا حفظ سلامت عمومی مضر می باشد اجباری نماید. در این صورت اعمال هر گونه نظارت در اجرای صحیح استاندارد از وظایف موسسه است. این نظارت ها شامل نمونه برداری، آزمایش، ارشاد و راهنمایی فنی واحدهای تولیدی و وارد کنندگان و بالاخره توقیف کالاهای خارج از استاندارد و پیگیری قانونی از طریق مراجع قانونی می باشد. لیست فراورده های مشمول مقررات استاندارد اجباری در روزنامه های رسمی کشور و همچنین از طریق موسسه استاندارد و ادارات تابعه اعلام می گردد.

(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها