شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۴
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۷۲۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

جشن انگور در تاکستان برگزار می‌شود

‌فرماندار تاکستان اعلام کرد: بزرگ‌ترین جشن انگور کشور ششم مهر ماه سال جاری در شهر تاکستان در سطح ملی برگزار خواهد شد.

سیاوش طاهرخانی با اعلام برگزاری جشن انگور در تاکستان گفت: با توجه به سطح زیر کشت انگور و میزان انگور تولیدی تاکستان، این شهر به عنوان قطب انگور کشور می‌شود و باید متناسب با این جایگاه جشن انگور در سطح ملی برگزار شود.


این مسئول یادآور شد: این جشن با حمایت همتی استاندار قزوین، همکاری مستقیم ادارات ذیربط شهرستان، مساعدت ادارات کل دیربط  استان قزوین، اساتید برجسته دانشگاه‌ها، بازرگانان و صادرکنندگان و واحدهای سورتینگ و بسته بندی کشمش، شرکت تعاونی باغداران و باغداران شهرستان تاکستان در ششم مهر ماه سال‌جاری در تاکستان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تاکستان به هم‌میهنان است و استدعا دارم هموطنان در این روز بزرگ در شهرستان تاکستان حضور داشته باشند تا ضمن آشنایی با قابلیت‌های گوناگون شهرستان تاکستان اطلاعات بیشتری از فرآیند کاشت، داشت و برداشت انگور به دست بیاورند.

طاهرخانی افزود: در این جشنواره حاضران شاهد مراسم آبغوره گیری و شیره پزان « دوشاب پزان » خواهند بود و شهروندان محترم و هموطنان گرامی می‌تواند جهت اخذ هرگونه اطلاعات با دبیرخانه جشنواره انگور مستقر در فرمانداری شهرستان با شماره تلفن 02835226802 تماس بگیرند.   

به گزارش ایسنا، شهرستان تاکستان با دارا بودن 25 هزار هکتار باغ انگور در حداقل 75 نوع ارقام گوناگون با میزان تولید حداقل 750 ه
(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها