شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۷۲۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

جزئیات توزیع لقمه‌های آبزیان در مدارس/قصد عرضه تیلاپیا را نداریم

یک مقام مسئول جزئیات طرح توزیع لقمه‌های آبزیان در مدارس تهران را تشریح کرد و گفت: قزل‌آلا و میگو از آبزیانی هستند که در این طرح میان دانش آموزان تهرانی توزیع خواهند شد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات  با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید توزیع لقمه‌های آبزیان به شکل پایلوت در مدارس استان تهران اجرا می‌شود، اظهارداشت: براساس توافق‌ صورت گرفته بین ما و مسئولان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید طرح توزیع لقمه‌های آبزیان در یکهزار مدرسه در تهران اجرا می‌شود.

عیسی گلشاهی اضافه کرد: توافق ما و آموزش پرورش برای اجرای طرح در استان تهران است اما اجرای آن در تمام استان ها بستگی به آمادگی مدارس دارد که بتوانند این کار را عملیاتی کنند یا خیر.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه در مرحله اول، لقمه‌های مذکور با ۷ فرمول توزیع خواهند شد، ادامه داد: بدین معنا که ۷ ترکیب متفاوت ماهی با مواد غذایی که می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم تلقی شود، میان دانش آموزان توزیع خواهد شد.

گلشاهی با اشاره به اینکه در اجرای پایلوت این طرح ما امکانات موجود را خواهیم سنجید، گفت: البته قبلا نیز برآوردهای نسبی در این زمینه انجام شده اما برخی موارد در هنگام اجرا بهتر مشخص خواهد شد؛ بعنوان مثال ما باید این موضوع را بسنجیم که آیا بوفههای مدارس امکان توزیع ساندویچ گرم در مدت زمان محدود بین دانش آموزان را دارند یا اینکه بهتر است ساندویچ سرد در آنجا توزیع شود؟

وی با بیان اینکه تمام آبزیان توزیعی در مدارس از نوع داخلی هستند، اضافه کرد: عمده این محصولات می‌تواند ماهی قزل‌آلا باشد ضمن اینکه میگو نیز در این طرح توزیع خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: سال گذشته توزیع میگو به شکل پایلوت در ۲۰ مدرسه در تهران انجام شد که بسیار موفق بود و مورد استقبال قرار گرفت.

گلشاهی قیمت این لقمه‌ها را بین ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا این قیمت برای دانش آموزان مقداری گران نیست؟ اظهارداشت: ما متوسط قیمت غذاهای عرضه شده در بوفه مدارس را در مناطق مختلف تهران بررسی کردیم که براین اساس نرخ مواد غذایی عرضه شده در بوفه‌ها بین ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان بود.

وی ادامه داد: ما با در نظر گرفتن حد متوسط این قیمت‌ها، قیمت لقمه‌های توزیعی در مدارس را بین ۳ تا ۵ هزار تومان تعیین کردیم.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات تاکید کرد: تمام تلاش ما در این راستاست که لقمه‌های توزیعی میان دانش آموزان یک شکل و با یک کیفیت باشد به گونه‌ای که کسی نتواند ادعا کند این لقمه‌ها درجه یک و دو هستند.

گلشاهی با بیان اینکه باید لقمه‌ای که دانش آموزی در منطقه ۱۷ آن را می‌خرد با لقمه‌ای که در مدارس منطقه ۲ توزیع می‌شود، کیفیت یکسانی داشته باشد، تصریح کرد: هدف ما این است که دانش آموزان تمام مناطق از غذای سالم و کیفی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: قیمت لقمه‌ها نیز براساس اندازه آنها متغییر است اما از لحاظ کیفی هیچ تفاوتی باهم ندارند.

گلشاهی به این پرسش که آیا تیلاپیا نیز در این طرح میان دانش آموزان توزیع می‌شود، ادامه داد: ما قصد نداریم از تیلاپیا در این طرح استفاده کنیم اما ممکن است در سنوات آینده که این ماهی در داخل تولید شد وارد طرح مذکور نیز شود. / مهر
(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها