چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۷۲۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

تولید عسل به مرز 80 هزار تن می رسد

سرپرست امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل با افزایش 5 درصدی به 80 هزار تن برسد.

 عیسی میرزایی سرپرست گروه امور تولیدات زنبور عسل  معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید عسل اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود که تولید عسل با افزایش 5 درصدی  به 80 هزار تن برسد.

وی افزود:براساس آمارگیری سال 94، 6 میلیون و 431 کندو و 73 هزار و 863 زنبوردار در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند  که براین اساس ایران از نظر تعداد کندو رتبه 4 و تولید عسل رتبه 7 درجهان را داراست.

میرزایی در خصوص مشکل زنبورداران گفت: زنبورداران با مشکلاتی از قبیل نبود بیمه تامین اجتماعی، حذف استاندارد اجباری و نداشتن ردیف بودجه روبرو هستند.

گفتنی است که در راستای حمایت از توسعه صنعت زنبورداری اعتباراتی با بهره 4 درصد در اختیار زنبورداران عضو صندوق قرار می گیرد.

سرپرست گروه امور تولیدات زنبور عسل  معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اتحادیه زنبورداران با معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تبدیل استاندارد تشویقی به اجباری هستند چرا که این امر تا حدودی بر صادرات تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به صادرات عسل در چهار ماه نخست سال گفت: در 4 ماه نخست سال جاری 730 تن عسل عمدتا به کشورهای خلیج فارس و ترکیه صادر شده است.

میرزایی تصریح کرد: سال گذشته مجموع صادرات عسل هزار و 400 تن بوده که انتظار داریم امسال  با حل برخی مشکلات این رقم افزایش یابد./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها