سه شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۷۲۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

دانشگاه گیلان میزبان دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملّی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملّی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران” با شعار “تولید دانش‌بنیان محصولات زراعی و بهره‌وری آب” با حضور اساتید صاحب نظر دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور، توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان در روزهای ۹ تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

به گزارش فودنا ، دکتر بهزاد قره‌یاضی عضو هیأت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره تعداد ۲۰ سخنران مدعو خارجی که از افراد برجسته و شاخص بین‌المللی رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات از کشورهای مختلف جهان محسوب می شوند شرکت خواهند داشت و به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در قالب سخنرانی‌های کلیدی خواهند پرداخت.
دکتر قره یاضی در ادامه گفت: مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور مقام محترم وزیر جهاد کشاورزی و معاونان ایشان و مدیران کل وزارتی و استانی در جمع تعداد کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.
 رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران خاطر نشان کرد: کنگره اخیر نیز به عنوان بزرگترین گردهمایی متخصصین علوم زراعت و اصلاح نباتات کشور، میزبان اساتید و محققان داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف علوم زراعت و اصلاح نباتات خواهد بود و ارائه مقالات کلیدی توسط سخنرانان برجسته مدعو، ارائه مقاله توسط اعضای هیأت علمی و محققان کشور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم‌اندیشی پیرامون شعار کنگره از برنامه‌های اصلی کنگره می‌باشند. دستاوردهای حاصل از جلسات هم‌اندیشی که محورهای اصلی آنها چالش‌های تولید محصولات زراعی است، به صورت راهکارهای اجرایی به مسولان اجرایی کشور عرضه خواهند شد.
محورهای کنگره شامل: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، به نژادی گیاهان زراعی، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره وری و کارایی مصرف آب، تنش های محیطی در گیاهان زراعی، تغییر اقلیم و مدل سازی، نظام‌های زراعی، روش‌های نوین در تولید محصولات زراعی، علف‌های هرز و مدیریت آن‌ها، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، زراعت و اصلاح گیاهان دارویی، گیاهان زراعی جدید و فراموش شده، فناوری و مدیریت تولید بذر در گیاهان زراعی، می‌باشند.
فراخوان کنگره در دی‌ماه ۱۳۹۴به کلیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور ارسال و همچنین از طریق سایت انجمن اطلاع‌رسانی شد. در پی آن تعداد ۱۱۴۰ مقاله وصول شد که از این تعداد ۹۷۳ مقاله به صورت پوستر پذیرش شدند و ۲۷ مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شدند. در بخش علمی این کنگره دقت نظر کافی در پذیرش مقالات اعمال گردید و برای اولین بار در تاریخ برگزاری این کنگره، ۲۴۱ داور از نقاط مختلف کشور با دبیرخانه علمی کنگره همکاری داشتند.
شایان ذکر است مراسم افتتاحیه این مراسم ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه شنبه ۹ شهریور ماه در تالار حکمت دانشگاه برگزار می شود.
(سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها