دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۷۱۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سبزیجات منجمد مشمول اخذ پروانه های بهداشتی هستند/ حفظ ارزش تغذیه ای سبزیجات با منجمد سازی IQF

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی سبزیجات منجمد مشمول اخذ پروانه های بهداشتی بوده که با نظارت و کنترل معاونت های غذا و دارو و مسئولین فنی، تولید و عرضه شده و جهت حفظ ارزش تغذیه ای و کیفیت محصول، بصورت IQF منجمد می شوند.

سید مهدی حسینی اصل، کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو  در مورد سبزیجات و نحوه بسته بندی ان ها توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: سبزیجات یکی از سالم ترین و مفیدترین مواد غذایی هستند  که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می باشند که برای عملکرد مناسب  و سیتم ایمنی بدن ضروری هستند.

مهندس حسینی ادامه داد: افراد هر چقدر سبزیجات بیشتری مصرف کنند، احتمال ابتلای آن ها به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و برخی انواع سرطان کاهش می یابد.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سبزیجات یکی از فسادپذیرترین محصولات کشاورزی هستند که ممکن است این محصول در مزرعه با جریان فاضلاب ها و غیزه آغشته شود لذا به سادگی میتواند انگل پذیر باشند.

مهندس حسینی اصل گفت: تمامی گیاهان خوراکی پس از جدا شدن از گیاه مادر چنانچه در نگهداری آن ها موازین و اصول نگهداری صحیح رعایت نشود، پوسیده شده و لذا قابلیت مصرف خود را از دست می دهند و مهم ترین عامل فساد فوری سبزیجات، فعالیت میکروارگانیسم هاست.

وی خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از آثار نامطلوب فعالیت میکروارگانیسم ها  سبزیجات بایستی پاکسازی، ضدعفونی و به دقت شستشو شوند که این کار در کارخانجات فرآوری و بسته بندی سبزیجات با حضور مسئولین فنی واجد شرایط و تحت نظارت معاونت های غذا و دارو صورت گرفته که پروانه بهداشتی تأسیس،بهره برداری، مسئول فنی  و ساخت  برای تولید و عرضه پس از آزمایش ها و کنترل های لازم صادر می شود.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: تمامی سبزیجات منجمد مشمول اخذ پروانه های فوق الذکر بوده که با نظارت و کنترل معاونت های غذا و دارو و مسئولین فنی، تولید و عرضه شده و جهت حفظ ارزش تغذیه ای و کیفیت محصول، بصورت IQF منجمد می شوند.

مهندس حسینی اصل در پایان  توصیه کرد: از سبزیجات فرآوری شده ( سبزیجات منجمد، کنسرو شده و ...) که فاقد مشخصات تولید کننده، مجوز های بهداشتی و آرم سازمان غذا و دارو می باشند خودداری نمایید./
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها