دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۱۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دولت افغانستان 12 مرکز تولید و بسته بندی محصولات زراعتی را به بخش خصوصی واگذار کرد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان طی مراسمی تفاهنامه واگذاری ۱۲ مرکز پروسس وبسته بندی محصولات زراعتی را با شرکت خصوصی «اگرو اندست» داخلی امضا کرد.

به گزارش خبرنگار فودنا به نقل از صدای افغان ، اسدالله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در باره این تفاهمنامه گفت: این مراکز در ولایت های ننگرهار، کابل، پکتیا، قندوز و بلخ قرار دارند که مطابق با استاندارد های پذیرفته شده جهانی آغاز به کار می کنند.
وی گفت: هر مرکز ظرفیت تخمینی تولید ۷ تن میوه را در یک دوره دارد و با توجه به نوع محصول این ظرفیت فرق میکند. و شامل بخش های شستشو، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی محصولات است.
وزیر زراعت افزود: قبل از این وزارت زراعت می توانست ۱۹ مرکز تولید وبسته بندی محصولات باغداری را در هفت ولایت کشور شامل ولایت های ( کابل، هرات ننگرهار، قندهار، قندوز، پکتیا ) ایجاد نماید.
در ادامه آقای ضمیر افزود: جمع آوری محصولات، شستشو، درجه بندی، خشک نمودن بسته بندی وبازاریابی برای محصولات در فروشگاههای داخلی وخارجی وحفاظت از تاسیسات سپرده شده از جمله تکالیف این شرکت می باشد.
لازم به ذکر است : مدیریت پروتکل عملیاتی این دوازده مرکز به ارزش ۲،۶ میلیون دلار امریکایی می باشد.
این درحالی است که به گفته کارشناسان امضای این تفاهمنامه می تواند انگیزه ای برای کشاورزان افغان باشد تا در راستای زراعت به گونه احسن رسیده گی نماید و تا در روند رشد اقتصاد نقش ارزنده ایداشته باشند.
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها