یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۷۱۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت گندم داخلی را گرانتر از محصول خارجی آن قیمت گذاری کرده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای حمایت از گندم کاران داخلی این محصول را گرانتر از گندم وارداتی قیمت گذاری کرده است و با توجه به همکاری مجلس و تامین منابع مالی، بزودی مطالبات همه گندم کاران پرداخت می شود.

 محمدباقر نوبخت که از روز شنبه در سفر2 روزه وارد خراسان شمالی شد، شنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی شب های اترک ، گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید ارائه کرد و از تمهیدات دولت یازدهم برای رشد و رونق اقتصادی سخن گفت.
وی همچنین به رکوردشکنی بخش کشاورزی و افزایش خرید گندم در کشور از چهار میلیون و 200هزار تن در سه سال قبل به رقم 11میلیون تن در سال جاری اشاره کرد.
نوبخت شاخص سرمایه انسانی خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن یادآوری مهم ترین مصوبات دولت برای توسعه این استان و برخی طرح های زیربنایی، تصریح کرد: دولت در این راستا توجه بیشتری به مباحث آمایش سرزمین خواهد داشت و برای اولويت سنجی و تدوین برنامه های توسعه از همکاری نخبگان بیشتر سود خواهد جست.
وی با افزودن اینکه امسال سهم مناسبی از اعتبارات ماده180 به خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت، به تدابیر اتخاذ شده برای حمایت از بنگاه های تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این منظور 160هزار میلیارد ریال پیش بینی شده تا به هفت هزار و 500 واحد تولیدی پرداخت شود و با فعال شدن این واحدها تا پایان سال برای 150هزار جوان جویای کار، شغل ایجاد شود.
وی در ارتباط با خروج بنگاه های اقتصادی کوچک از رکود نیز گفت: خراسان شمالی سهم خوبی از اعتبارات 90هزار میلیارد ریالی توازن منطقه ای برای ماده 180 دارد از سوی دیگر تسهیلات باید برای بخش کشاورزی ارزان تر باشد که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد تحول در بخش بنگاه های زود بازده باشیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: از محل اعتبارات بودجه استانی، اعتبارات توازن منطقه ای ماده 180 واعتبارات سفر رییس جمهور می توان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استانها هزینه کرد.
نوبخت در ارتباط با حمایت از کالاهای داخلی نیز اظهار داشت: برای حمایت از کالاهای داخلی بسته مقابله با رکود اقتصادی موقت مطرح شد که با توجه به این بسته، کارت های اعتباری نیز تعریف شد که زمینه را برای تشویق خرید داخلی فراهم می کند.
وی همچنین خراسان شمالی را استانی ثروتمند و برخوردار عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف دارد که باید بدرستی از آن بهره گرفت.
نوبخت به موضوع آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم بودجه خراسان شمالی برای سال 96 را آماده کنیم باید شاخص ها مورد بازبینی قرار گیرد لذا کار کوتاه مدتی انجام شده اما شرط لازم آن ریل گذاری برای اهداف و شاخص هاست ،بنابراین برنامه ششم توسعه می تواند این ریل گذاری و اهداف را به سرانجام برساند.
به گزارش ایرنا، هفته دولت امسال 602طرح عمرانی و زیربنایی با هزینه بیش از 5112میلیارد ریال در خراسان شمالی به بهره برداری رسید./ ایرنا
(یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها